۲۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۹۰۶۸۶
خطیب جمعه کربلا خواستار شد:

بهبود روابط دولت عراق با کشورهای همسایه

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کربلا تاکید کرد: بهبود و گسترش روابط با کشورهای منطقه سبب خواهد شد تا عراق به جایگاه اصلی خود بازگردد.
کربلا
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ احمد الصافی خطیب جمعه کربلا طی خطبه های نماز عید سعید قربان که صبح دیروز در بین الحرمین برگزار شد با اشاره به انتخاب روسای قوای سه گانه عراق گفت: گروه های سیاسی باید افراد پاک و کارآمد را برای پستهای مختلف کشور معرفی و انتخاب کنند و در هنگام انتخاب وزرا به مردم مظلوم و محرومی که ماههاست در بحران بسر می برند بنگرند.

وی بر لزوم گسترش روابط با کشورهای همجوار تاکید کرد و افزود: بهبود و گسترش روابط با کشورهای منطقه سبب خواهد شد تا عراق به جایگاه اصلی خود بازگردد و بدین وسیله درها در برابر تروریستها که کشور و مقدسات آن را مورد هدف قرار داده اند بسته خواهد شد.

حجت الاسلام صافی دولت جدید را به خدمت به ملت دعوت کرد و اظهار داشت: خدمت رسانی در زمینه های مختلف خصوصا شهرداری، بهداشت و علمی باید در اولویت برنامه های دولت قرار گیرد و زمینهای مسکونی در اختیار شهروندان مظلوم قرار گیرد و مطمئنا با این امور به بودجه کشور ضربه ای وارد نخواهد شد.

خطیب جمعه کربلا ضمن انتقاد از وضعیت برق عراق تصریح کرد: وجود برق نعمت بزرگی به شمار می آید و برای رگهای حیاتی جامعه است لذا دولت باید همه تلاش خود را برای بهبود وضعیت برق که در حال حاضر در وضعیت بسیار بدی است انجام دهد.

گفتنی است نماز عید سعید فطر در شهر مقدس کربلا به دلیل استقبال گسترده مردم برای چند بار در بین الحرمین تکرار شد./980/

ارسال نظرات