۲۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۹۰۷۹۳
امام جمعه مشهد:

ولایت امیر مؤمنان، حیات‌بخش مکتب اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد گفت: احیای اسلام در سایه امامت محقق شده است و ولایت حضرت علی(ع) عنصر حیات‌بخشی برای اسلام است.
آرشيو
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، امروز در خطبه‌های ‌نماز جمعه مشهد، به رابطه عید قربان و غدیر اشاره کرد و با بیان این‌که آخرین امتحان حضرت ابراهیم(ع) که در دوران کبر سن او اتفاق افتاد جریان ذبح اسماعیل بود، افزود: این امتحان از همه امتحانات حضرت ابراهیم(ع) سنگین‌تر بود که این پیامبر الهی در روز عید قربان از آن سربلند بیرون آمد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به این‌که مقام امامت حضرت ابراهیم(ع) در ارتباط با عید قربان است؛ از این رو غدیر نیز به قربان متصل است،‌ ابراز داشت: اگر تمام کارنامه اسلام را از لحظه ظهور بعثت تا رحلت رسول الله بررسی کنیم در همه تحول‌های سیاسی و اجتماعی اسلام در 23 سال چهره و سیمای علی(ع) درخشان‌تر از همه است.

وی با اشاره به این‌که حضرت علی(ع) اولین کسی بود که با پیامبر(ص) بیعت کرد، یادآور شد: بزرگ ترین بحران ها در لیلة المبیت رخ داد، شبی که هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه صورت گرفت.

حضرت علی سرنوشت‌ساز لیلة‌المبیت

عضو مجلس خبرگان رهبری چهره سرنوشت ساز لیلة المبیت را حضرت علی(ع) عنوان کرد و بیان داشت: چهره برجسته جریان ورود پیامبر(ص) به مدینه که سرآغاز تاریخ اسلام تا قیامت است حضرت علی(ع) بود.

وی با بیان این‌که چهره حضرت علی(ع) در عرصه‌های فداکاری و ایثارگری و بحران‌های سخت نمایان بود، اذعان داشت: در جنگ بدر که هفتاد نفر از سرداران عرب کشته شدند، چهل نفر به دست علی به هلاکت رسیدند. در جنگ احد پیامبر در محاصره سه هزار نفری قریش گرفتار شد و تنها حضرت علی(ع) بود که از پیامبر دفاع می کرد، در خندق که تمام قدرت‌های عرب از یهود و شرک برای براندازی اسلام و پیامبر اکرم(ص) دست به دست هم داده بودند، حضرت علی(ع) برای همیشه عرب ضد دین را نابود کرد.

امام جمعه مشهد با تأکید بر این‌که تمام این وقایع را با امتحانات حضرت ابراهیم(ع) مقایسه کنید، خاطر‌نشان کرد: وقتی امتحان حضرت ابراهیم(ع) کامل شد خداوند فرمود «انی جاعلک لناس اماما»، همچنین 23 سال فداکاری و ایثارگری علی(ع) نیز به غدیر منتهی شد و در غدیر پیامبر(ص) نیز گفت «من کنت مولاه فهذا علی مولاه».

وی اظهار داشت: حضرت ابراهیم(ع) از شانزده سالگی تا سنین پیری امتحان شد و بعد از آن به امامت رسید و حضرت علی(ع) نیز 23 سال همه جای اسلام چهره او درخشید و دو ماه مانده به رحلت پیامبر اکرم(ص) در غدیر خم به امامت رسید.

احیای اسلام در سایه امامت محقق شده است

آبت الله علم الهدی ابراز داشت: احیای اسلام در سایه امامت محقق شده است و ولایت حضرت علی(ع) حیات‌بخشی برای اسلام است.

وی تصریح کرد: اقتداری که امروز اسلام در دنیا دارد اسلام‌گرایی که امروز در دنیا بین ملت ها وجود دارد و چیزی که از اسلام و پیامبر روی زمین است با وضعیت اسلام قبل از پیروزی انقلاب قابل مقایسه نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران اهل بیت(ع) و معارف اهل بیت(ع) را در دنیا عظمت داد، یادآور شد: در عملیات فتح المبین با رمز یا زهرا صورت گرفت و فرزندان این کشور خود را هدف گلوله دشمن قرار دادند و در مدت زمان کوتاهی حجم وسیعی از زمین های اشغال شده از سوی دشمن را باز پس گرفت.

عظمت امروز اسلام حاصل امامت و پایمردی مردم در کنار امامت است

وی با تأکید بر این‌که عظمت امروز اسلام حاصل امامت و پایمردی مردم در کنار امامت است، بیان داشت: تنها خصوصیتی که میلیون‌ها انسان این کشور را پای این پرچم نگه داشته و دنیای استکبار را مستأصل کرده یک چیز است و آن این‌که در رأس این نظام پسر فاطمه(س) قرار دارد./934/پ201/س
ارسال نظرات