۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۹۰۸۰۸
امام جمعه پیرانشهر:

ظرافت‌های فرهنگ حجاب در اقدامات فرهنگی مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه پیرانشهر گفت: تداوم فرهنگ حجاب در جامعه نیازمند کار فرهنگی عمیق با توجه به جزئیات و ظرافت‌های خاص است.
حجاب
ماموستا مصطفی محمودی، امام جمعه پیرانشهر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: هجوم فرهنگ منحط غرب از عواملی است که تأثیر بسزایی در گسترش پدیده بدحجابی در برخی جامع اسلامی گذاشته است.

وی معضل بدحجابی در جامعه را به عنوان یک انحراف اجتماعی منشأ بسیاری از ناهنجاری‌ها بیان کرد و گفت: ناآگاهی جوانان از جهان بینی اسلام سبب پذیرش الگوهای غربی شده است.

ماموستا محمودی با بیان این‌که الگوهای منحط غربی هیچ تناسبی با هویت اسلامی ایرانی ندارد، خاطرنشان کرد: باید جوانان را برای قرار گرفتن در مسیر ایمان به خالق برتر جهت تعالی و ایجاد ارتباط با قدرتی بی انتها کمک کرد.

بنابر گفته امام جمعه پیرانشهر آگاهی از پایه‌های اصیل دینی باعث می‌شود‌ جوانان برای ابراز وجود نیاز به نمایش‌های غیرمعمول و خارج از اعتقادات اصلی نداشته باشند و کامیابی‌های خود را در گرایش به ارزش‌های اسلامی جستجو کنند.

وی تدوین برنامه‌ریزی کاربردی برای رشد و بالندگی جوانان در زمینه‌های مختلف از جمله فرهنگ را از دیگر راهکارهای گرایش جوانان به مبانی اصیل اسلامی اعلام و تصریح کرد: مشارکت دستگاه‌های متولی تدوین فرهنگ عمومی جامعه اعم از صدا و سیما، سازمان و دفاتر تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه، مدارس، دانشگاه ها و دیگر ارگان‌های مرتبط در تقویت باورهای دینی جوانان که مهم‌ترین سرمایه جامعه اسلامی است، تأثیر مثبت و ارزنده ای خواهد داشت./936/پ202/س
ارسال نظرات