۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۹۰۸۳۴
رهبر شیعیان بحرین:

دین بدون علمای دین معنایی ندارد

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین با اشاره به تلاش دشمنان برای مخدوش کردن چهره علما و فقها در جوامع اسلامی تاکید کرد که دشمنان با گسترش شایعات در پی جداکردن امت از علما هستند.
آيت الله شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین طی خطبه های نماز جمعه روز گذشته شهر قفول این کشور که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد با اشاره به دشمنی ها علیه دین گفت: دین اسلام همانگونه که پیروان فراوانی دارد از دشمنان زیادی نیز برخوردار است و با حربه های مختلف که در ظاهر خدمت به دین بوده تلاش می کنند تا دین را از بین ببرند.

وی دین را بدون علما بی معنی خواند و افزود: در صورتی که حمایت و دفاع علما و فقها از دین نباشد دیگر دینی وجود نخواهد داشت و دشمنان برای اینکه با عکس العمل مسلمانان مواجه نشوند جنگ سختی را علیه علما آغاز کرده اند و با انتشار شایعات علیه علما، روحانیون و افراد مخلص در صدد نادیده گرفتن نقش عالم در جامعه و در نتیجه ضربه زدن به دین هستند.

آیت الله عیسی قاسم تصریح کرد: اگر نقش علما در دین و جامعه از بین رود شاهد از بین رفتن تفکر و اندیشه خواهیم بود و در پی آن، چهره های ناپاک که هیچ قداستی ندارند به عنوان رهبران مقدس در جامعه معرفی می شوند و جوامع را در حالت هرج و مرج و نادانی قرار می دهد.

خطیب جمعه قفول از حملات تبلیغی علیه علما یاد کرد و اظهار داشت: شبهاتی مبنی بر اینکه علما هیچ تفاوتی با سایر مردم ندارند، کار علما فقط تشخیص حلال و حرام است، مردم نیز همانند علما دارای عقل هستند و بسیاری از این شبهات در حال گسترش است و می خواهند با این امور مردم را نسبت به علما دلسرد سازند.

وی تاکید کرد: اگر کار علما تنها تشخیص حلال و حرام بود که با توجه به اینکه کتابهای فراوانی در این زمینه وجود دارند دیگر نیازی به رجوع به علما نبود ولی فهم و شعور بالایی که علما در زمینه های مختلف دارند سبب می شود تا در دین، اقتصاد، سیاست، جامعه، روانشناسی و در هر زمینه ای که با زندگی مردم سرکار دارد وارد عمل شوند و نظرات خود را بیان نمایند ولی متاسفانه بسیاری از افراد این اظهار نظرها را دخالت در اقتصاد و سیاست و غیره می دانند.

رهبر شیعیان بحرین امت اسلامی را به هوشیاری فراخواند و خاطرنشان ساخت: امت اسلامی باید نسبت به همه این نقشه ها که در صدد جداسازی امت از علما و در پی آن تسلط طاغوت و استکبار بر آنان هستند هوشیار باشند و بدانند که علما ثروت و گنجهایی هستند که در همه زمینه ها می توان از آنها استفاده کرد و باید با ایستادگی در برابر دشمنان از عملی شدن نقشه های مکارانه آنان جلوگیری کرد./980/گ
ارسال نظرات