۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۹۰۹۳۲
آیت الله شبستری:

کارسازترین اقدام علیه جنگ نرم دشمنان پایبندی به سخنان رهبری است

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری گفت: کارسازترین اقدام علیه جنگ نرم دشمنان، افزایش بصیرت و بینش سیاسی مبنی بر رهنمود‌های رهبر فرزانه انقلاب است.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در دیدار فرماندهان بسیج و سپاه عاشورا با بیان این‌که ریشه بسیج به صدر اسلام باز می‌گردد، اظهار داشت: تشکیل بسیج مستضعفین در پنجم آذر سال پنجاه و هشت از سوی امام راحل الهام گرفته از فرهنگ پیامبر اسلام بود.

وی خاطر‌نشان کرد: در شرایطی که دشمنان صدر اسلام توطئه‌های مختلفی را آغاز کرده بودند، پیامبر(ص) دستور به اجتماع، همفکری و برنامه ریزی مسلمانان در مساجد دادند که آمادگی برای دفاع از کیان اسلامی را در پی داشت.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: امام راحل نیز با مشاهده توطئه های دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در نقاط مختلف کشور فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کردند که برکات این نهاد مقدس نه تنها در دوران دفاع مقدس بلکه در عرصه های سازندگی میهن اسلامی نیز کاملا مشهود است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه بسیج در دهه چهارم انقلاب باید آمادگی بیشتری برای رفع توطئه دشمنان را داشته باشند، ادامه داد: فتنه های دشمنان تمام شدنی نیست، طبق مدارک مستند استکبار جهانی ماه ها قبل از انتخابات، برنامه ریزی برای به چالش کشیدن انتخابات ریاست جمهوری را داشته است.

وی گفت: فتنه گران هر روز به هر شکلی به صورت بت عیار درآمده و فتنه انگیزی خواهند کرد، اگر تقویت اراده از سوی بسیجیان صورت گیرد، قطعا آثار ثمربخش این شجره طیبه بیشتر خواهد بود.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر تقویت معنویت و اخلاق اسلامی در بسیج‌ خاطر‌نشان کرد: فکر نکنیم که قدرت ظاهری ملت ایران تنها در توپ و تانک است، عامل اصلی موفقیت دلیرمردان ایرانی بیشتر در مسائل معنوی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: مدد الهی در صورتی است که از معنویت بیشتر برخوردار باشیم، فاصله گرفتن جوانان بسیجی از اخلاق اسلامی و معنویت ابتدای بدبختی است.

امام جمعه تبریز در ادامه خواستار ارایه تحلیل های صحیح از تهدیدات داخلی و خارجی به بسیجیان شد و گفت: جوانان بسیجی بایستی با ابعاد مختلف جنگ روانی دشمنان آشنا باشند و دیگر آحاد جامعه را بصیرت‌بخش باشند.

آیت الله شبستری همچنین با اشاره به بیانیه اخیر یکی از سران فتنه گفت: اینها آذر‌ماه را به عنوان حرکت دانشجویان علیه نظام اسلامی ایران معرفی کرده‌اند و ظاهرا متنبه نشده‌اند، هوشیاری جوانان با فتنه‌های جدید معاندان ضرورتی انکار‌ناپذیر است.

وی ترویج فرهنگ لیبرالیسم و سکولاریستی به اشکال مختلف را یکی دیگر از توطئه های دشمنان برای ضرب به باورهای دینی جوانان ایرانی برشمرد و گفت: دشمنان با ترویج عرفان های کاذب و مبانی ضاله وهابیت و بهائیت و همچنین راه اندازی سایت های اینترنتی و شبکه های ماهواره ای به دنبال ارائه تحلیل های غلط از وضعیت ایران هستند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه کارسازترین اقدام علیه جنگ نرم دشمنان، افزایش بصیرت و بینش سیاسی مبنی بر منویات رهبر فرزانه انقلاب است، خطاب به فرماندهان بسیج و سپاه عاشورا تصریح کرد: هر قدر می توانید در مساله ولایت مداری خود و بسیجیان تلاش کنید.

وی با تأکید بر این‌که دشمنان با اسلامیت این نظام مشکل دارند، گفت: اگر این اسلامیت را از نظام برداریم، استکبار جهانی و غرب هیچ خصومتی با ما نخواهند داشت.

آیت الله شبستری در پایان با تاکید بر ارتقاس سطح علمی بسیجیان خاطر نشان کرد: بایستی این تصور باطل و خیال واهی که بسیجیان از روی ناچاری و بنیه ضعیف علمی وارد بسیج شده‌اند، از ذهن دشمنان پاک شود./935/پ202/س
ارسال نظرات