۰۲ آذر ۱۳۸۹ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۹۱۱۱۳
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

فرهنگ انقلاب اسلامی به نسل آینده انتقال یابد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی مردمی برای تحقق آرمان‌های دینی بود که در تاریخ بشر بی‌سابقه است و اگر نتوانیم این انقلاب را به نسل‌های آینده انتقال دهیم خیانت کرده‌ایم.
آيت الله سيد يوسف طباطبايي امام جمعه اصفهان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، امروز در جمع اعضای کمیته ها و ستادهای دهه فجر استان اصفهان با اشاره به نقشه های جدید دشمن برای مأیوس کردن مردم از حضور در عرصه های دفاع از انقلاب اسلامی، گفت: استکبار با هزینه کردن تمام توان خود برای تحریم ایران و ایستادگی در مقابل دستیابی ملت ایران به انرژی هسته ای، در صدد مایوس نشان دادن مردم است.

امام جمعه اصفهان با بیان مردم ما در راه اعتلای ارزش‌های انقلاب خود تا پای جان ایستاده اند، بیان داشت: دشمن گمان کرده با این تهدید ها و تحریم ها می تواند مردم را از مسیر انقلاب منحرف کند ولی ملت ما با تمسک به حرکت امام حسین‌(ع) از عزت خود محکم دفاع می کنند.

وی با اشاره به حدیثی از امام هادی‌(ع) درباره حفظ عزت مسلمین‌ اظهار داشت: خداوند اختیار همه چیز را در دست انسان قرار داده مگر عزت انسانی را که نمی توان آن را در همه جا از دست داد و فقط در مسیر الهی می توان آن را صرف کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ابراز داشت: وجود این تهدید ها و تحریم ها برای دشمنانی که انقلاب ما را برای دستیابی به اهداف خود مانع می بینند طبیعی است و لطمه های آن هم طبیعی است ولی آنچه دشمن را روز به روز مایوس تر می کند پافشاری مردم ما بر مسیر اصلی انقلاب است.

وی به تلاش دشمن برای سوء استفاده از یک سری باقی مانده های فتنه سال گذشته و متشنج جلوه دادن فضا به بهانه هدفمند سازی یارانه ها اشاره کرد و بیان داشت: دشمن به گمان خود فکر کرده می تواند از این مساله برای نیل به مقصود خود سوء استفاده کند ولی باید بداند مردم ما انقلاب، امام، دین و کشور خود را به برخی مشکلات موجود نمی‌فروشند.

امام جمعه اصفهان بر بیان خاطرات و انتقال دستاوردهای دوران انقلاب به نسل جدید تاکید کرد و افزود: بسیاری از آثار و فیلم و عکس های انقلاب در آرشیو ها یا در دست افراد موجود می باشد که باید با فراخوان هایی این اسناد تاریخی را جمع آوری کرد.

وی ادامه داد: مشکل ما در بررسی تاریخ کربلا کمبود منابع قوی شیعی است که اگر در تاریخ انقلاب هم دست روی دست بگذاریم پنجاه سال دیگر با مشکل بیان واقعیت‌ها روبه‌رو می‌شویم.

آیت الله طباطبایی نژاد به تلاش جهان برای مقابله با نهضت مردمی ابران و ادامه حرکت آن اشاره کرد و اضافه کرد: با وجود صدها سنگ‌اندازی در مسیر حرکت انقلاب، مردم ایران نگذاشتند دشمن در دستیابی به اهداف خود پیروز شود.

وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی مردمی برای تحقق آرمان‌های دینی بود که در تاریخ بشر بی‌سابقه است و اگر نتوانیم این انقلاب را به نسل‌های آینده انتقال دهیم خیانت کرده‌ایم.

امام جمعه اصفهان خاطر‌نشان کرد: برگزاری مراسم‌های مذهبی و ملی در مراکز دولتی باید در غیر ساعات اداری و بدون مشکل‌سازی برای مراجعات مردمی صورت گیرد.

وی در ادامه به روز عید غدیر خم اشاره کرد و گفت: هدف از گرامی‌داشت غدیر، بزرگداشت اصل امامت و ولایت امت برای طول تاریخ تا ظهور حضرت مهدی‌(عج) است.

قبل از سخنرانی آیت الله طباطبایی نژاد، جعفر عسکری مسؤول شواری هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان ضمن بیان گزارش از فعالیت های این ستاد در دهه فجر سال گذشته، گفت: در تلاش هستیم برای دهه فجر امسال چند برنامه کشوری از جمله برگزاری نشست مجمع تقریب مذاهب ، نشست ادیان توحیدی، نمایشگاه ملی خود باوری، جشنواره ملی قرآنی و تجلیل از پیشکسوتان منطقه دو کشوری، را در اصفهان برگزار نماییم./965/پ202/س
ارسال نظرات