۰۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۹۱۱۷۹
مدیر کل تبلیغات خراسان شمالی:

غدیر سرچشمه دل‌ سپردگی به خط ولایت است

خبرگزاری رسا – مدیر کل تبلیغات اسلای خراسان شمالی، عید غدیر را سرچشمه جوشان و فیاض دل ‌سپردگی به خط ولایت دانست و گفت: حضرت علی(ع) الگوی وحدت مسلمانان است.
مدير کل تبليغات اسلامي خراسان شمالي
حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد به مناسبت فرا رسیدن عید ولایت و امامت، اظهارداشت: در عید غدیر حقانیت حاکمیت اسلام با معرفی اصل ولایت نمایان شد و همه به حقیقی بودن رسالت پیامبر(ص) و دین اسلام ایمان آوردند.

وی گفت: اگر در این واقعه عظیم تاریخی عده‌ای با کج‌ا‌ندیشی به بیراهه رفتند، اما امروز ملت ایران با گذشت 14 قرن از آن اتفاق پشتیبان ولایتی است که سرچشمه آن را حضرت علی(ع) آغاز کرده است.

حجت الاسلام روحانی نیا، ولایت‌مداری همراه با بصیرت را نیاز امروز جامعه برشمرد و تصریح کرد: ولایت‌مداری که در آن بصیرت و دانایی حاکم نباشد زودتر به انحراف کشیده شده و راه را به خطا خواهیم رفت.

وی اضافه کرد: هر چند در عید غدیر خداوند نعمت و ولایت را به اوج کمال رساند، اما امروز نقطه اوج و کمال ما سر سپردن به خط ولایتی است که در آن رهبری معظم انقلاب همیشه راه را از بیراهه به ما نشان داده اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان تفاوت دوران حاکمیت امام علی(ع) با دوران کنونی اظهار داشت: در هر دو دوران کج‌اندیشان پشت سر ولایت را خالی کردند، اما با وجود مظلومیت رهبری هر دو دوره امروز جوانان برومند ما آگاه‌تر و بیناتر، توطئه دشمنان را شاهد هستند و اجازه نمی‌دهند حریم امامت و ولایت شکسته شود.

حجت الاسلام روحانی نیا، حضرت علی(ع) الگوی وحدت مسلمین دانست و افزود: امیر المؤمنین الگویی مناسب و سرلوحه رفتار و اعمال همه مسلمانان جهان است.

وی تصریح کرد: پیروی صحیح از ولایت فقیه و حفظ وحدت اسلامی موجب خنثی سازی توطئه دشمنان اسلامی می شود.

حجت الاسلام روحانی نیا بیان داشت: عید غدیر روز اکمال دین، اتمام نعمت الهی، روز جاودانی اسلام و روز ثمردهی مجاهدت ها و فداکاری پیامبراسلام(ص) است و در حقیقت روز نقطه پایان رسالت و اعلام رهبریت حضرت علی(ع) است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، اظهارداشت: خداوند به پیامبرش تأکید می کند که ای رسول من به وظیفه خود عمل کن که اگر در وظیفه ات سستی کنی و انجام وظیفه نکنی، رسالت خدا را تبلیغ نکرده ای، به خاطر اهمیت این موضوع، یعنی انتخاب جانشین امیر مؤومنان، حضرت امام علی(ع) خداوند به پیامبر دلداری و تضمین می‌دهد که از مردم در ادای این رسالت ترسی نداشته باشد که خداوند تو را از خطرات احتمالی این ماجرا نگاه می دارد که آیا این همه تأکید که در آیه شریفه ابلاغ آمده، می تواند مسأله ای جز تعیین جانشین برای پیامبر(ص) و سر نوشت آینده اسلام و مسلمانان باشد.

وی همچنین افزود: امروز با توجه به هجمه تبلیغاتی بسیار گسترده و شدید دشمنان علیه اسلام و تشیع وظیفه همه ما این است که در حفظ غدیر و زنده نگه داشتن این رویداد سرنوشت‌ساز آن سرمایه‌گذاری کنیم و با اجرای برنامه‌های متنوع و پربار این شعائر بزرگ مذهب را تقویت کنیم./966/ت302/الف
ارسال نظرات