۰۳ آذر ۱۳۸۹ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۹۱۳۹۴

سازمان کنفرانس اسلامی یهودی سازی دیوار براق توسط اسرائیل را به شدت محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی مبنی بر یهودی سازی دیوار البراق در قدس شریف را به شدت محکوم نمود.
احسان اوغلو؛ دبير کل سازمان کنفرانس اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اینترنتی النسیج، اکمل الدین احسان اوغلو دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی طی بیانیه ای اقدامات رژیم صهیونیستی جهت یهودی سازی محیط اطراف دیوار براق تا جنوب غربی مجسد الاقصی را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: دیوار البراق جزئی از مسجد الاقصی و سرزمین اسلامی به شمار می آید و هرگونه تلاش جهت یهودی سازی آن توسط مقامات رژیم صهیونیستی به شدت محکوم است.

وی افزود: اقدامات اسرائیل در قدس شریف تجاوز آشکار به قوانین و معاهده های بین المللی است و باید این اقدامات که در قالب شهرک سازی و تغییر هویت شهر عربی و اسلامی قدس انجام می گیرد به سرعت متوقف شود.

اوغلو نسبت به تخریب مسجد الاقصی توسط صهیونیستها هشدار داد و تصریح کرد: مسجد الاقصی و مناطق مجاور در نتیجه سیاست های یهودی سازی این رژیم که شامل مناطق دینی، عمرانی، تاریخی و باستانی قدس شریف می شود در آستانه تخریب قرار دارد و از جامعه بین المللی می خواهم تا در قبال حمایت از مقدسات اسلامی و مسیحی این شهر مسوولیت پذیر باشند.

از سوی دیگر شیخ یوسف سلامه، خطیب مسجدالاقصی با محکوم نمودن این اقدام هدف از این طرح را یهودی‌سازی دیوار البراق و تغییر نشانه‌های این مکان برای ایجاد تغییر فراگیر در منطقه مسجدالاقصی و به ویژه صحن البراق با اجرای عملیات ساخت و ساز‌های جدید جهت افزایش گنجایش آن برای پذیرش یهودیان بیشتر برشمرد.

گفتنی است کابینه رژیم صهیونیستی 85 میلیون شیکل را با اعتبار 23 میلیون دلار برای توسعه صحن دیوار البراق و منطقه مجاور آن در چارچوب طرحی پنج ساله از 2011 تا 2015 اختصاص داد. /980/ج



ارسال نظرات