۰۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۹۱۶۰۰
نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا:

روشنگری‌های رهبر معظم انقلاب سبب رسوایی فتنه گران شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوای گلستان، فتنه های سال گذشته را مصداق بارز جنگ نرم دانست و گفت: تدابیر عالمانه رهبرمعظم انقلاب اسلامی و بصیرت ملت ایران مانع از تحقق توطئه های شوم دشمنان شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام یدالله غلامی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوای گلستان، امروز در جلسه گفتمان دینی که با موضوع «بررسی ابعاد جنگ نرم و راهکارهای مبارزه با آن» در مسجد جامعه گمیشان شهرستان بندرترکمن برگزار شد، به تاریخچه جنگ نرم اشاره کرد و با بیان این که این گونه توطئه ها درصدر اسلام نیز وجود داشت، گفت: دشمنان اسلام همواره همه تلاش خود برای ضربه زدن به دین مبین اسلام به کار بسته اند.

وی با بیان این که توطئه های نرم دشمنان علیه ایران اسلامی نیز از ابتدای انقلاب آغاز شد، افزود: هر ملت و حکومتی ممکن است در معرض انواع تهدیدات نظامی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی قرار گیرد و نظام جمهوری اسلامی از روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب با هر یک از این تهدیدها به نوعی دست و پنجه نرم کرده است.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا، اقدام تعمدی و برنامه ریزی شده دشمن، استفاده از روش های نرم افزاری در قلمرو مختلف به ویژه فرهنگی و اجتماعی و تأثیر گذاری آن بر آحاد جامعه و گروه های مختلف سنی را از شاخصه های جنگ نرم برشمرد.

حجت الاسلام غلامی به حوزه‌های متفاوت جنگ نرم در زمینه های مختلف مدیریتی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اعتقادی، امنیتی، علمی و فناوری اشاره کرد و بیان داشت: در حوزه مدیریتی، تلاش دشمن جهت القاء ناکار آمدی سیستم مدیریتی کشور، ناتوانی نظام حاکمیت دینی، تلاش جهت کاهش اعتماد بین مسؤولان و مردم در حوزه فرهنگی و اعتقادی، تضعیف ارزش ها و باورهای دینی، رواج تجمل گرایی و فرقه های انحرافی در جامعه و عدم اعتماد به نفس عمومی و خود باوری در جامعه از جمله مهم ترین تاکتیک های دشمنان در این حوزه است.

وی در ادامه سخنان خود استفاده از رسانه های مجازی و حقیقی نظیر ماهواره، اینترنت، کتاب و رادیو، سازمان های مردم نهاد، اقلیت های حقوقی واگرا و تربیت نخبگان سیاسی و اراذل و اوباش را از دیگر ابزارهای دشمن برای رسیدن به اهداف خود در جنگ نرم دانست.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوای استان گلستان در ادامه سخنان خود تقویت معنویت و بنیه اعتقادی جوانان و نوجوانان و حتی خرد سالان، رصد فعالیت های دشمن در جنگ نرم، اطلاع رسانی مناسب به آحاد جامعه به خصوص جوانان، گفتمان واحد، عزم جدی در دستگاه های اجرایی، توانمندی جامعه از نظر آموزشی و در اختیار قرار دادن محصولات فرهنگی را از جمله مهم ترین راه های مقابله با جنگ نرم دشمنان دانست.

حجت الاسلام غلامی، راه اندازی فتنه و آشوب سال گذشته در کشور را از جمله توطئه های نرم دشمنان در جهت تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه تدابیر عالمانه و هوشیاری رهبرمعظم انقلاب اسلامی و همچنین بصیرت ملت ایران مانع از تحقق توطئه های شوم دشمنان شد.

وی با اشاره فریب خوردن برخی خواص در فتنه های سال گذشته، ادامه داد: متأسفانه عده ای که خود را ادامه دهنده راه امام راحل می دانستند و همواره این شعار را نیز سر می دانند در حوادث سال گذشته در رأس فتنه ها قرار گرفتند.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا با بیان این که دشمنان نظام اسلامی پس از شکست در فتنه پس از انتخابات دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تلاش هستند تا فتنه اقتصادی را درکشور آغاز کنند، ادامه داد: همه ما باید هوشیار باشند تا در دام توطئه های نرم دشمنان اسیر نشوند./950/پ202/الف
ارسال نظرات