۰۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۹۱۷۶۵
عاشورا؛ نبرد فتنه و بصیرت(3)؛

امام جمعه مسجد سلیمان: غلبه بر توطئه های دشمنان در گرو ترویج فرهنگ عاشورایی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مسجد سلیمان، خنثی سازی توطئه های دشمنان را در گرو ترویج فرهنگ عاشورایی از سوی روحانیان و نهادهای فرهنگی دانست.
مدير حوزه علميه مسجد سليمان


حجت الاسلام محمد صادق امینی، امام جمعه مسجد سلیمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به هشت سال جنگ تحمیلی که مصداق بارزی از واقعه عاشورا است، اظهار داشت: شباهت بین واقعه عاشورا با هشت سال دفاع مقدس، جهاد، ایستادگی و اخلاق به عنوان سه عنصر از اصلی‌ترین ضروریات دین مبین اسلام است.

رییس شورای فرهنگ عمومی مسجد سلیمان با بیان این که آراسته شدن جوانان و نوجوانان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به اخلاق اسلامی از مهم ترین ارکان حکومت صالح جهانی است؛ چرا که دشمنان در تلاش هستند تا با ترویج فرهنگ غربی، اخلاق و روحیات جوانان را از اسلام ناب و انقلاب اسلامی منحرف کنند؛ بنابراین ترویج فرهنگ عاشورایی در بین جوانان و نوجوانان بهترین شیوه برای خنثی سازی و غلبه بر توطئه های دشمنان است.

حجت الاسلام امینی به رهنمودهای امام علی(ع) مبنی بر این که «فتنه همچون گرد و غبار است دید را کور و تشخیص را از انسان می گیرد» اشاره کرد و اذعان داشت: فتنه از انسان‌هایی با سابقه در ارکان حکومتی که در لباس حق ظاهر شوند ولی درون آن ها باطل باشد، بر‌می‌خیزد.

امام جمعه مسجد سلیمان در ادامه سخنان خود، به راه‌های تشخیص فتنه اشاره کرد و گفت: تحقیق و بررسی در تاریخ اسلام به خصوص رویداد های واقعه عاشورا و عمل بر طبق شاخص ها و معیار های اصیل اسلامی، از راه های تشخیص فتنه است.

مدیر حوزه علمیه حضرت مهدی(عج) مسجد سلیمان، با بیان این که شاخص به معنای تشخیص حق از باطل است، به معنی و شاخصه های بصیرت اشاره کرد و اظهار داشت: بصیرت به معنای تشخیص، قدرت دید، تحلیل و بررسی درست مسایل و شناخت راه درست از باطل، از معانی و شاخصه های بصیرت است.

حجت الاسلام امینی، در پایان با اشاره به شاخص های عاشورایی بودن در عصر حاضر، گفت: استکبار و ظلم ستیزی، ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، مقابله با تجمل‌گرایی، ایستادگی در برابر مؤلفه های منفی، حفظ روحیه جهاد، داشتن بصیرت و پیروی از ولایت فقیه از شاخص های عاشورایی بودن در دوران عصر غیبت مهدی موعود است./945/ت302/ع

ارسال نظرات