۱۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۹۲۱۲۸
فردا در آذربایجان شرقی؛

هم اندیشی مدیران مدارس علمیه بناب و خراسان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نشست های هم اندیشی با محورهای مختلف علمی، پژوهشی و آموزشی میان مدیران مدارس علمیه بناب و خراسان برگزار می‌شود.
مديران حوزه علميه خراسان در بناب
حجت الاسلام جعفر ریحانی، مدیر اداره آموزش سطح یک حوزه علمیه خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، اظهار داشت: حدود هفتاد نفر از مدیران و مسؤولان آموزش مدارس علمیه خراسان رضوی و مشهد ، هم اندیشی علمی پژوهشی خود را در حوزه علمیه شهرستان بناب برگزار می کنند.

وی هدف از برگزاری این سفر را ارتقاء سطح علمی و مهارتی مدیران و مسؤولان آموزش حوزه علمیه خراسان برشمرد و گفت: این برنامه هر ساله در یکی از حوزه های علمیه برگزار می شود و مسؤولان مدارس طی آن تجربیات خود را با یکدیگر مبادله د و طی جلساتی به بحث و بررسی می پردازند.

وی تبادل نظر در خصوص نحوه فعالیت های پژوهشی و آموزشی و شیوه اداره مدرسه و تعامل با طلاب و همچنین برگزاری نشستی برای آگاهی و بررسی مشکلات آموزشی و پیشرفت تحصیلی طلاب را از دیگر اهداف این سفر دانست.

حجت الاسلام ریحانی در رابطه با برنامه های سه روزه این هم اندیشی گفت: در این سفر افزون بر برگزاری کارگاه آیین نامه مدرسه مطلوب، کارگاه آموزش پژوهش محور نیز با حضور اساتید برجسته برگزار می شود تا شاخص های آموزشی و انضباطی مدرسه مطلوب و ایده آل مورد بررسی قرار گیرد.

رییس اداره آموزش سطح یک حوزه علمیه خراسان در رابطه با جلسه نهایی این هم اندیشی که عصر جمعه برگزار می شود، گفت: مسؤولان مدارس مختلف نتیجه تحقیقات و مطالعات خود را در کارگروه های تخصصی مورد بررسی قرار می دهند و در جلسه عصر جمعه متن نهایی آیین نامه را تصویب کرده و در اختیار حوزه علمیه مشهد قرار می دهند تا مراحل آن جهت بررسی های بیشتر طی گردد و شرایط برای اجرا فراهم شود.

حجت الاسلام ریحانی، صفا و معنویت طلاب حوزه علمیه بناب را زبانزد طلاب مدارس علمیه مشهد عنوان کرد و عامل آن را در نفس پاک علمایی دانست که این مدرسه را تاسیس و اداره می کنند.

وی در رابطه با حوزه علمیه بناب افزود: همکاران من در نشست های هم اندیشی، معتقدند که مدرسه ولی عصر (عج) بناب به عنوان یکی از بزرگترین حوزه های علمیه کشور همواره عنلکردی موفق داشته، چراکه مردان بزرگی نظیر مرحوم آیت الله حاج شیخ یوسف باقری بنابی و فرزندان بزرگوار ایشان متولی این مرکز بوده و هستند.

لازم به ذکر است، مسؤولان مدارس علمیه خراسان در سفر خود از مدارس ولی عصر(عج) تبریز، مدارس امیر المومنین(ع) و امام حسن مجتبی(ع) مراغه بازدید و با آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی نیز دیدار داشتند./۹۳۵/ت302/ص
ارسال نظرات