۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۰۰:۵۶
کد خبر: ۹۲۲۲۵
با حضور معاون رییس جمهور؛

همایش توجیهی روحانیان آذربایجان شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش توجیهی روحانیت با موضوع طرح هدفمندی یارانه هابا حضور معاون پارلمانی رییس جمهور در تبریز برگزار شد.
حجت الاسلام سيد محمد رضا مير تاج الديني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، معاون پارلمانی رییس جمهور عصر روز گذشته در این گردهمایی که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد، با بیان که هدفمند کردن یارانه ها از  آرزوهای کارشناسان اقتصادی و دلسوزان کشور بوده، اظهار داشت: در دولت های گذشته مبلغی را در بودجه به این امر اختصاص می دادند اما چندین برابر آن صرف پرداخت یارانه به صورت غیرهدفمند می شد.

وی با تاکید بر این که دولت با مطالعه کامل و کار کارشناسی شده قدم در این راه گذاشته است، موفقیت اجرای طرح هدفمندی یارانه ها را بزرگترین فرصت برای تحول اقتصادی دانست و گفت: دولت تا این مرحله از اجرای این طرح با آرامش پیش آمده و با مدیریت صحیح و همکاری دولت و مجلس ادامه راه نیز با ارامش و اطمینان طی خواهد شد.

حجت الاسلام میرتاج الدینی با انتقاد از کسانی به بهانه عدم اطلاع رسانی صحیح از نحوه اجرای هدفمند کردن یارانه ها به دولت فشار می آورند، بر مدیریت این عملیات بزرگ اقتصادی تاکید کرد و گفت: طبق پیش بینی دولت با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها 20 تا 30 درصد کاهش مصرف انرژی خواهیم داشت که در صورت تحقق این پیش بینی بودجه عمرانی کشور تا 2 برابر افزایش خواهد یافت.

وی هدفمند سازی یارانه ها را بهترین راه برای حل ریشه ای تورم دانست و گفت: در گذشته ترس از آثار تورمی هدفمندسازی یارانه ها مانع از اجرای آن شد. اما در طرح فعلی راه های جبران این آثار پیش بینی شده است که پرداخت یارانه نقدی یکی از آن هاست.

حجت الاسلام میرتاج الدینی با بیان که شیوه پرداخت یارانه در کشور غیرهدفمند، غیرعادلانه و مبتنی بر مصرف گرایی بوده است، گفت: مشکل کنونی این است که یارانه ها به هدف اصابت نمی کند و کسانی از یارانه ها بیشتر بهره مند می شوند که مصرف بیشتری دارند.
   
وی افزایش بهره وری در مصرف انرژی را نیازمند اصلاح سرمایه گذاری دانست و گفت: این امر مستلزم تولید و استفاده از کالاهای کم مصرف و تبعا واقعی شدن قیمت انرژی است.

وی با بیان این که در طرح هدفمندسازی یارانه ها بحث حذف یارانه مطرح نیست افزود: دولت قصد دارد شیوه پرداخت یارانه را از غیرمستقیم به مستقیم تغییر دهد تا مردم بتوانند به تناسب شرایط خود استفاده از یارانه را مدیریت کنند.

حجت الاسلام میرتاج الدینی در ادامه به جنجال رسانه ای علیه طرح هدفمند کردن یارانه ها در رسانه های غرب اشاره کرد و گفت: هم اکنون 170 سایت در فضای سایبری علیه هدفمند سازی یارانه ها فعالیت می کنند.

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه این طرح در کنار اصلاح روند اقتصادی، برای تحقق عدالت اقتصادی در جامعه به خصوص معیشت مردم دارد، تصریح کرد: اجرای طرح برای معیشت مردم در کل کشور به خصوص در دهک های متوسط، متوسط به پایین و بالا تا هفت دهک خواهد بود.
          
وی با اشاره به اینکه طرح هدفمند سازی یارانه ها کار بسیار وسیعی است افزود: همه مردم به یک اجماع در خصوص اجرای طرح رسیده اند به گونه ای که جریان های مخالف هم با اصل اجرای طرح موافق هستند./935/پ202/ص
ارسال نظرات