۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۹۲۲۵۸

خطیب جمعه کاظمین از بازگشت خود به پارلمان عراق خبر داد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کاظمین تاکید کرد که پس از درخواستهای مراجع و جمع کثیری از شهروندان پس از تشکیل دولت بار دیگر به عنوان نماینده پارلمان فعالیت خواهد کرد.
شيخ جلال الدين صغير
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ جلال الدین صغیر خطیب جمعه کاظمین طی خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد براثا برگزار شد با اشاره به ادامه گفتگوها برای تشکیل دولت جدید گفت: اختلاف جهت تشکیل کابینه میان گروههای سیاسی همچنان ادامه دارد و اگر گروههای سیاسی نسبت به مردم اهتمام داشته باشند شاهد انتخاب وزرای قوی خواهیم بود ولی وزیری که تحت فشار گروههای مختلف قرار گیرد نمی تواند امری را محقق سازد.

وی افزود: نخست وزیر در انتخاب وزرا باید گزینه تجربه را کنار بگذارد زیرا همانگونه که در دوره گذشته مشاهده کردیم لزوم استفاده از افراد باتجربه سبب شد تا بعثیهایی که به اصطلاح از در اخراج شده بودند با این اقدام از پنجره وارد شوند.

حجت الاسلام صغیر تصریح کرد: البته تجربه امر مهمی است ولی نباید به بازگشت عناصر بعثی منجر شود به نظر بنده در برخی وزارتخانه مانند وزارت مسکن نباید حتما وزیر مهندس یا معمار باشد زیرا وزارت مسکن علاوه بر ساخت و ساز به تخصصهای اقتصادی نیز نیازمند است و اگر وزیر از مدیریت بالایی برخوردار باشد می توان با استفاده از مشاوران به بالا بردن توان وزارتخانه استفاده نمود.

خطیب جمعه کاظمین از ممنوعیت فعالیت اماکن فروش مشروبات الکلی استقبال کرد و اظهار داشت: این قانون منطبق با قانون اساسی عراق است ولی متاسفانه برخی افراد آزادی را بهانه ای برای مخالفت با این قانون می دانند و این قانون را مغایر قانون اساسی که ضامن آزادیهای شخصی است معرفی می کنند در حالیکه در قانون اساسی به صراحت تاکید شده که فروش مشروبات الکلی ممنوع است و نمی توان به نام آزادی به آزادی و اعتقادات جامعه تجاوز کرد.

وی ادامه داد: برخی از بی دینان این اعتراضات را جنگ علیه دین داران می پندارند و این هم افتخاری برای مومنان است، زیرا شرب خمر عقل را زایل می سازد و سبب ذلت و خواری فرد می شود که مومنان از این امر دوری می جویند و از استانداری بغداد به دلیل تصویب این قانون تشکر می کنم و از وزارت کشور می خواهم تا این قانون را با جدیت اعمال نمایند.

شیخ جلال الدین صغیر به افتتاح کتابخانه جامع براثا اشاره کرد و گفت: کتابخانه جامع براثا دارای کتابهای بسیار غنی در همه مواضیع است و هدف از افتتاح آن نیز خدمت به جامعه و متمدن ساختن قشرهای مختلف است، زیرا علم به تنهایی کفایت نمی کند و همانگونه که شاهد بودیم سازننده بمب اتمی یک دانشمند بسیار بزرگ بود ولی اختراع وی سبب کشتار مردم بی گناه شد و اگر علم با فرهنگ و تمدن آمیخته نشود هیج فایده ای ندارد.

خطیب جمعه کاظمین از بازکشت خود به پارلمان خبر داد و خاطرنشان ساخت: بنده بر عدم حضور در پارلمان پافشاری کرده و در صدد تالیف و کارهای فرهنگ بودم ولی با توجه به فشاری که توسط مراجع تقلید و شهروندان به بنده وارد ساخته اند و خواستار حضورم در پارلمان هستند احتمالا به عنوان نماینده بدل به پارلمان راه می یابم و به خدمت به ملت عزیز ادامه خواهم داد.

گفتنی است بر اساس قانون عراق، نمایندگانی که آرای لازم را جهت حضور در پارلمان کسب نکرده اند پس از تشکیل کابینه و انتخاب برخی از نمایندگان به عنوان وزیر، معاون قوای سه گانه و پستهای مختلف دیگر به جای آنان وارد پارلمان خواهند شد./980/گ/
ارسال نظرات