۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۹۲۳۰۶
نماینده ولی فقیه در سپاه امام علی اهواز:

حضور روحانیان در هیأت های مذهبی مانع از ورود خرافه ها می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی(ع) اهواز گفت: هیأت های مذهبی باید با هماهنگی علما در آیین های خود از علما بهره گرفته تا افزون بر آگاهی بخشی صحیح به جامعه، سبب پرهیز از خرافه گرایی شوند.
حجت الاسلام علي کاظم بهرام، مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه امام علي (ع) اهواز
حجت الاسلام علی کاظم بهرام، مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی(ع) اهواز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به رابطه عاشورا و مهدویت بیان داشت: همانگونه که امام حسین(ع) هنگام قیام خود به آخرالزمان و ظهور حضرت ولی عصر(عج) اشاره کرده، امام زمان(عج) نیز پس از ظهور، اعلام می کند «من فرزند کسی هستم که در کربلا با لبی تشنه به شهادت رسیده است»؛ از این رو رابطه عاشورا با مهدویت، رابطه عام و خاص مطلق است.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی(ع) اهواز افزود: مهدویت با الهام از عاشورای حسینی زمینه هدایت جامعه را فراهم خواهد کرد.

وی با تأکید بر این که دشمن از دو محور عاشورا و انتظار سبز مهدوی نگران است، ابراز داشت: برای تحقق آرزوی ائمه اطهار(ع) و سرنگونی استکبار باید از عاشورا الهام گرفت.

حجت الاسلام بهرام در پایان اذعان داشت: پیام عاشورای مهدوی تحقق انتظار سبز مهدوی، ولایتمداری و افزایش روحیه دعا برای ظهور مهدی موعود(عج) است.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی(ع) با اشاره به سخن امام حسین(ع) مبنی بر «هدف قیام من اصلاح امت جدم رسول الله(ص) است»، اصلاح امت پیامبر اعظم(ص) در عصر کنونی را تنها از سوی امام زمان(عج) امکان پذیر دانست و خاطر نشان کرد: باید برای زمینه سازی این اصلاح از ظرفیت محرم و صفر استفاده کرد؛ چرا که در این ایام با گردهم آمدن اقشار مختلف با گرایش های فکری متفاوت، می توان به بهره گیری از فرصت موجود، آنها را با فرهنگ مهدویت آشنا کرد.

حجت الاسلام بهرام به نقش هیأت های مذهبی در ترویج فرهنگ مهدویت اشاره کرد و گفت: هیأت های مذهبی باید در سروده ها و مدایح خود از مستندات تاریخی استفاده کنند که این مسأله افزون بر آشنایی مردم با وقایع تاریخ از هرگونه ترویج خرافات جلوگیری کنند.

وی با بیان این که استفاده از خرافات در آیین های عزاداری دستاویزی جهت تفرقه افکنی دشمنان است، اظهار داشت: هیأت های مذهبی باید با هماهنگی علما در آیین های خود از علما بهره گرفته تا افزون بر آگاهی بخشی صحیح به جامعه، سبب پرهیز از خرافه گرایی شوند./945/پ202/الف
ارسال نظرات