۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۹۲۴۰۶
استاد دانشگاه گیلان:

حمایت مطلق آیت الله نوری همدانی از ولایت فقیه مایه عزت ایران اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه گیلان به روشنگری های حضرت آیت الله نوری همدانی در فتنه های سال گذشته کشور اشاره کرد و بیان داشت: حمایت مطلق این مرجع تقلید از ولایت فقیه مایه سربلندی و عزت ایران اسلامی است.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حسن بهبودی، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در حاشیه دیدار آیت الله نوری همدانی با دانشجویان، عصر روز گذشته در مصلی امام خمینی(ره) رشت، گفت: حمایت مطلق حضرت آیت الله نوری همدانی از ولایت فقیه مایه افتخار، سربلندی و عزت ایران است.

وی به روشنگری های حضرت آیت الله نوری همدانی در فتنه های سال گذشته کشور اشاره کرد و بیان داشت: این مرجع انقلابی و با بصیرت با مواضع به حق خود در حمایت از ولایت و رهبری بسیاری را توطئه های دشمنان را خنثی کرد.

بهبودی، حضرت آیت الله نوری همدانی را نمونه بارز یک مرجع انقلابی و با بصیرت معرفی کرد و بیان داشت: حضرت آیت الله نوری همدانی حامی واقعی انقلاب و ولایت فقیه هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: دانشجویان گیلان حمایت از ولایت فقیه را استراتژی بلند مدت خود قرار داده اند.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص پیشرفت علمی و نهضت تولید علم، اظهار داشت: از برنامه های اساسی انقلاب پیوند بین دانشجویان و روحانیت است و پیوند بین دانشجویان و روحانیت از کلیدهای اصلی پیشرفت کشور است.

بهبودی همچنین یادآور شد: در دهه چهارم انقلاب جهش بسیار مهمی در عرصه علم و فناوری داشتیم و عرصه جنگ نظامی به جنگ عملی بدل شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: همین موضوع اهمیت پیوند دو قشر حوزوی و دانشگاهی را دو چندان کرده است.

وی با بیان این که مردم گیلان همیشه پرچمدار مباحث فرهنگی بوده اند و از ولایت فقیه حمایت ویژه داشتند، اذعان داشت: حضور پررنگ گیلانیان در عرصه های سیاسی، نظامی و عرصه سرنوشت ساز علمی امروز انکار ناپذیر است.

بهبودی، حضور فعال گیلانیان در پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: تقدیم هشت هزار شهید بیانگر مشارکت فعال گیلانیان در حمایت و پاسداری از انقلاب است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه به تشریح فعالیت ها و برنامه های دانشگاه علوم پزشکی استان پرداخت و گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان 340 عضو هیئت علمی،27 بیمارستان و هفت دانشکده دارد.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان 150 دستیار تخصصی و فوق تخصصی و 17 مرکز تحقیقات دانشگاهی دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان اظهار داشت: گیلان در سایه حمایت ها و توجه دولت یکی از قطب های پیشرفت علمی، دستاورد های علوم پزشکی و ارائه خدامات به استان های همجوار و کشور های همسایه خواهد شد./950/پ202/الف
ارسال نظرات