۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۹۲۴۵۸
آیت الله کعبی:

ترویج آیین‌های سوگواری‌ در شکست ‌تهاجم فرهنگی اثرگذار است

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری با بیان این که رادمردان حماسه حسینی جلوگاه بصیرت سیاسی و اعتقادی هستند، تصریح کرد: ترویج آیین‌های سوگواری‌ در شکست ‌تهاجم فرهنگی اثرگذار است.
آيت الله كعبي
آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که رادمردان حماسه حسینی جلوِگاه بصیرت اعتقادی، اخلاقی و سیاسی دانست و اظهار داشت: مطالعه دوران و شخصیت یاران امام حسین(ع) سبب تقویت بصیرت دینی، اخلاقی و سیاسی است که تعمیق معرفت دینی و تحکیم باورها و ارزش های الهی را در بر دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری شهر کوفه را کانون فتنه و صفوف شخصیت ها و خواص معروفی در فتنه بنی امیه دانست و افزود: مطالعه و دقت در زوایای گوناگون شخصیت کوفیان و همچنین شرایط سیاسی و اجتماعی حاکم بر آنها درس بزرگی برای دوران کنونی انقلاب است.

این استاد عالی حوزه های علمیه با بیان این که نهضت امام حسین(ع) سبب احیای اسلام است، بیان داشت: ترویج آیین‌های سوگواری، تقویت باورها و مبارزه با تهاجم فرهنگی را به همراه دارد؛ چرا که کربلا عقل‌ها، دل‌ها و عواطف را به سوی احیای اسلام با مبارزه با بدعت‌ها، ظلم و ستم، محرمات و احیای واجبات و امر به معروف و نهی از منکر گرایش می دهد.

وی ادامه داد: به سبب این که هدف ابا عبدالله الحسین(ع)، احیای اسلام و اشاعه امر به معروف و نهی از منکر است؛ بنابراین همنوایی با کربلا انسان را در مسیر احیای دین و اصلاح جامعه قرار می‌دهد.

آیت الله کعبی، گام نهادن در مسیر ولایت فقیه را پیروی از فرهنگ عاشورا و مکتب حسینی خواند و به شاخصه‌های عاشورایی بودن اشاره و خاطر‌نشان کرد: دارا بودن بصیرت دینی، روحیه جهاد، ایثارگری، شهادت‌طلبی و همراهی با انقلاب اسلامی از شاخصه‌های عاشورایی بودن است./945/ت302/س
ارسال نظرات