۱۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۹۲۷۲۴
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:

معرفی جنبه‌های عقلانی و بین‌المللی قیام امام حسین در جهان ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت معرفی جنبه‌های عقلانی و بین‌المللی قیام امام حسین(ع) در جهان تأکید کرد و گفت: امام حسین(ع) الگویی مناسب برای مسلمانان و غیرمسلمانان است.
نماينده مردم گيلان در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین رضا رمضانی، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در جمع عزاداران حسینی در مسجد امام کاظم(ع) رشت، با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، بر ضرورت معرفی جنبه‌های عقلانی و بین‌المللی قیام امام حسین(ع) در جهان تأکید کرد و گفت: امام حسین(ع) الگویی مناسب برای مسلمانان و غیرمسلمانان است.

رییس مرکز اسلامی هامبورگ با بیان این که آنچه که امروز برای مسلمانان جهان مشخص شده، تقابل دو جبهه عقل و جهل در عاشورا است، افزود: امام حسین(ع) خون خود را برای برطرف کردن ضلالت در حوزه‌های علم و عمل نثار کرد چون در آن زمان بسیاری از مردم در شناخت راه دچار تردید بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به مسأله امامت در قرآن کریم اشاره کرد و بیان داشت: این موضوع در کلام الهی بسیار مهورد توجه قرار گرفته است و اگر امام به جامعه معرفی نمی شد دین هم کامل نمی شد.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی با اشاره به این که پیامبر اسلام(ص) همه امور مسلمانان را پس از خود به جانشین خود سپردند، خاطرنشان کرد: برای بررسی مناسب عاشورا باید ابتدا باید معنای امامت را به خوبی درک کنیم و تنها در این صورت می توانیم به نهضت حسینی بپردازیم.

رییس مرکزاسلام هامبورگ با تأکید براین که هیچ تفکیکی میان مرجعیت دینی و مرجعیت حکومتی امام وجود ندارد، تصریح کرد: رهبری دینی و حکومت داری از هم تفکیک نمی شوند و نگاه ما باید به مقوله امامت تغییر کند.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی با مهم ارزیابی کردن جایگاه امام در نظام اسلامی، تصریح کرد: جایگاه امام از پیامبران بالاتر بوده و حضرت علی(ع) تا حضرت مهدی(عج) از اوصیا هستند و جایگاه آنها از همه پیامبران الهی به جز پیامبر(ص) بالاتر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که جامعه اسلامی در هر شرایطی نیازمند امام است، ادامه داد: امام جامع‌نگر است و دین را از هر سوی طرف می‌تواند مدیریت کند و ریشه اسلام با امامت است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امروز جریان امامت در اختیار دستان امام زمان(عج) است، ادامه داد: فاصله گرفتن مردم از امامت سبب گمراهی می شود و امروز بیعت با امام یک امر واجب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری حضور امام در هرجایی را عامل امنیت دین و ارزش های اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امامت به عنوان یک اصل مهم درجامعه اسلامی همواره مورد تأکید بوده است.

وی با تأکید براین که جریان ولایت به دنبال حفظ دینداری و دین‌محوری به معنای کامل و واقعی کلمه است، خاطرنشان کرد: اگر دیده می‌شود جریان ولایت امروزه نسبت به اصول تسامح نمی‌کند بر اساس اصالت جریان امامت و ولایت است و نباید کوتاه آمد.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی، استمرار امامت و ولایت را مهم ترین دغدغه پیامبر گرامی اسلام دانست و ادامه داد: ولایت پذیرامت اسلامی سبب بیمه شدن جامعه خواهد شد./950/پ202/الف
ارسال نظرات