۱۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۹۲۸۰۴
امام جمعه موقت تهران:

نتیجه اجلاس 5+1 برگ برنده ای برای عزت اسلام بود

خبر گزاری رسا ـ آیت الله جنتی با بیان این‌که هرچه تحریم‌ها و ترورها افزایش یابد ایستادگی ملت ایران بیشتر می‌شود، افزود: دشمنان فکر کردند اگر ترورها زیاد شود انرژی هسته‌ای ایران متوقف می‌شود که این خیال خامی برای آنها است.
نماز جمعه تهران به امامت آيت الله جنتي
به گزاش خبرنگار خبر گزاری رسا، آیت الله احمد جنتی، امام جمعه موقت تهران، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: نتیجه اجلاس 5+1 برگ برنده‌ای برای عزت اسلام و مسلمین بود.

وی ضمن تسلیت شهادت دکتر شهریاری به مردم و خانواده ایشان بیان کرد: دکتر شهریاری از بهترین نیروهای متخصص نظام بود که نقش عمده‌ای در دستیابی به انرژی هسته‌ای داشته همچنین از نظر تدین و تقوا در مرتبه بالایی قرار داشت؛ از این رو شهادت او برای ما فاجعه ای بزرگ بود.

آیت الله جنتی اظهار داشت: سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی به ژنو برای شرکت در اجلاس 5+1برای ما برگ برنده ای بود که عزت اسلام و مسلمین در آنجا رسماً ارائه شد چرا که وی به احترام شهید شهریاری در آنجا یک دقیقه سکوت اعلام کرد که این موضوع برای اعضای 5+1 گران تمام شد و اعلام کرد که خون این شهید بر گردن شما است.

وی در ادامه گفت: اروپایی ها و آمریکایی ها عادت کردند همه را نوکر خود ببینند و با فشار و تهدید همه را تسلیم کنند که باید باور کنند این سیاست کهنه شده است و امروزه این انقلاب و نظام مردم را در مقابل دشمن مقاوم کرده است.

آیت الله جنتی با بیان این‌که هرچه تحریم ها و ترورها افزایش یابد ایستادگی بیشتر می‌شود، افزود: آنها فکر کردند ترورها زیاد شود انرژی هسته ای ایران متوقف می شود که این خیال خامی برای آنها است.

وی خاطرنشان کرد: منافقان از ابتدای انقلاب تا امروز 13 هزار نفر از مسؤولان و نخبگان بزرگ ما را به شهادت رساندند؛ اما ترور این عزیزان برای آنها تا امروز نتیجه ای نداشته و آنها اگر تمام قدرتشان را به کار ببرند باید بدانند مردم و رهبری کشور هیچ وقت تسلیم آنها نخواهند شد.

دبیر شورای نگهبان یادآور شد: حادثه تلخ عاشورای 88 برای ما فراموش شدنی نیست و یک عده افرادی که از نظام، انقلاب و ولایت فقیه عقده داشتند برای خودشان زمینه هایی را فراهم دیدند و اغتشاشاتی را به وجود آورند.

وی افزود: آنها باورشان شده بود که نظام در سراشیبی سقوط قرار گرفته است؛ اما با روحیه و غیرت حسینی مردم، جلوی آنها گرفته شد.

آیت الله جنتی بیان کرد: امروز شورای انقلاب فرهنگی به لطف مقام معظم رهبری کار خود را به صورت جدی شروع کرده است و کار این شورا به دستور رهبر کنار گذاشتن شیوه های قدیمی و ایجاد شیوه های جدید و به وجود آوردن فرهنگ قناعت، ایثار‌گری، قانون‌گرایی و انضباط در مردم است که با آموزش این فرهنگ‌ها دیگر در جامعه اسراف، بی انضباتی و بی قانونی مشاهده نخواهد شد.

وی در پایان سخنانش ضمن تسلیت ماه محرم گفت: ما اسلام را از حضرت امام حسین(ع) داریم و مسأله ولایت را هرگز فراموش نخواهیم کرد./956/پ201/س
ارسال نظرات