۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۹۲۸۷۶
نماینده آیت الله سیستانی در کربلا:

خبرگزاریها باید به اخلاق و وظیفه حرفه ای خود پایبند باشند

خبرگزاری رسا ـ نماینده آیت الله سیستانی در شهر مقدس کربلا ضمن انتقاد شدید از انتشار خبر کذب ترور نافرجام حضرت آیت الله سیستانی تاکید کرد که خبرگزاریها باید به اخلاق و وظیفه حرفه ای خود پایبند باشند.
کربلايي
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی طی خطبه های نماز جمعه روز گذشته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد از انتشار خبر ترور نافرجام آیت الله سیستانی به شدت انتقاد کرد و گفت: خبرگزاریها باید به اخلاق و حرفه اطلاع رسانی خود پایبند باشند و پیش از انتشار خبر از صحت و سقم آن اطمینان پیدا کنند.

وی افزود: شهروندان اینگونه خبرهای کذب را که توسط نیروهای امنیتی نیز رد شده است را باور نکنند، این مرجع روزانه پذیرای صدها تن از زایرین از کشورهای مختلف جهان است.

حجت الاسلام کربلایی با اشاره به جلسه شورای امنیت برای خروج عراق از بند هفتم منشور سازمان ملل تصریح کرد: شورای امنیت چهارشنبه این هفته، جلسه ای را برای خروج عراق از بند هفتم منشور سازمان ملل که استقلال کشور را تحت تاثیر قرار داده است برگزار می کند و ملت عراق امیدوارند تا این شورا با انصاف و دیدگاه مثبت تصمیم بگیرد، زیرا عراق به دلیل اینکه تهدیدی برای امنیت منطقه و جهان به شمار می رفت تحت این بند قرار گرفته است ولی هم اکنون کشور عراق هیچ تهدیدی برای جهان ندارد و نظام خود را نیز بر اساس دموکراسی بنا نموده است.

نماینده آیت الله سیستانی تاکید کرد: عدالت و انصاف اقتضا می کند که عراق به جایگاه جهانی اش بازگردد تا بتواند شاهد پیشرفت این کشور باشیم و از کشورهای همجوار می خواهیم تا در برابر خروج عراق از بند هفتم سازمان ملل دیدگاه مثبتی داشته باشند.

وی افزایش وزارتخانه های عراق را تاسف آور خواند و اظهار داشت: در حالی که گروه های سیاسی وعده کاهش وزارتخانه ها را داده بودند ولی هم اکنون برای جلب رضایت سایر گروه ها شاهد افزایش وزارتخانه ها هستیم و این امر به ضرر شهروندان و کشور است، زیرا وزارتخانه های جدید، میزان قابل توجهی از بودجه کشور را به خود اختصاص می دهد در حالی که می توان از این مبلغ هنگفت برای رفاه ملت استفاده کرد.

شیخ کربلایی خواستار انتخاب افراد پاک و کارآمد در پستهای مهم کشور شد و گفت: گروه های سیاسی باید افرادی را برای پستهای مختلف کشور خصوصا وزارتی انتخاب کنند که پاک و کارآمد باشند و با عشق به وطن، مصالح عمومی را بر مصالح حزبی و شخصی و طایفه ای مقدم بشمارند و از نمایندگان پارلمان می خواهم تا در هنگام دادن رای اعتماد به هر وزیر، خود را در برابر پیشگاه خداوند متعال و مردم و تاریخ مسوول بدانند و رای خود را برای رضای گروه های سیاسی صادر نکنند.

خطیب جمعه کربلا با اشاره به گسترش فساد مالی و اداری در عراق بر لزوم برقراری تدابیر ویژه جهت ریشه کن شدن این پدیده تاکید کرد.

گفتنی است یکی از شبکه های ماهواره ای پنجشنبه شب اعلام کرد که نیروهای امنیتی نجف اشرف توانستند سوء قصد به جان حضرت آیت الله سیستانی در بیت این مرجع تقلید را خنثی کنند ولی سخنگوی پلیس استان نجف این خبر را به شدت تکذیب کرد و بر تحت کنترل بودن امنیت بیوت مراجع تقلید نجف تاکید نمود./980/ج
ارسال نظرات