۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۹۲۸۸۸

خطیب جمعه نجف اشرف آمریکا را نسبت به دخالت در امور داخلی عراق برحذر داشت

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف با اشاره به تهدید آمریکا مبنی بر قطع کمکهای خود به وزارتخانه هایی که در اختیار جناح صدر قرار می گیرد این کشور را نسبت به دخالت در امور داخلی عراق برحذر داشت.
قبانچي خطيب جمعه نجف
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف طی خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد اعتراض برخی گروه ها و سازمانها به تعطیلی اماکن فروش مشروبات الکلی و باشگاههای شبانه را به شدت محکوم کرد و گفت: این گروه ها و سازمانهای غیر دینی باید بدانند که عراق دارای هویت اسلامی است و دولت وظیفه دارد تا قانون را اجرا کند و از این هویت اسلامی دفاع نماید.

وی افزود: این اماکن به صورت غیرقانونی دایر شده اند و بر اساس ماده 82 قانون تعطیل شدند زیرا اسباب اذیت و آزار را برای مردم فراهم کرده اند و همچنین قانون اساسی بر هویت اسلامی عراق تاکید کرده است و بر این اساس تصمیم استانداری بغداد مبنی بر تعطیلی این اماکن کاملا با قانون مطابقت دارد.

حجت الاسلام قبانچی استانداریهای سراسر عراق را به وضع این قانون دعوت کرد و اظهار داشت: همه مردم حق دارند تا به صورت آزادانه به زندگی بپردازند ولی این آزادی باید بر اساس قانون باشد و از مردم بغداد می خواهم تا به یاری دین و کرامتشان در برابر این پدیده ها بایستند و به کسانی که در صدد تجاوز به ارزشهای دینی هستند اجازه گستاخی ندهند.

خطیب جمعه نجف اشرف با اشاره به ادامه مذاکرات جهت تشکیل کابینه دولت تصریح کرد: گروههای سیاسی باید نامزدهای خود را برای وزارتخانه معرفی کنند تا دولت جدید به سرعت تشکیل شود و از هیئت دادخواهی و عدالت، گروههای سیاسی و نخست وزیر می خواهم تا اجازه بازگشت عناصر حزب بعث به پستهای دولتی را ندهند.

وی آمریکا را از دخالت در امور داخلی عراق برحذر داشت و تاکید کرد: دولت آمریکا تهدید کرده است که کمکهای خود را به وزارتخانه هایی که در اختیار جناح صدر قرار می گیرد قطع خواهد کرد و این امر دخالت آشکار در روند تشکیل دولت به شمار آمده و به شدت محکوم و غیرقابل پذیرش است و امیدوارم گروههای سیاسی بدون توجه به این فشارها دولت را تشکیل دهند.

حجت الاسلام قبانچی خواستار مشارکت همه گروهها در دولت جدید شد و بر لزوم حضور نمایندگان اقلیتهای کشور نیز تاکید کرد.

خطیب جمعه نجف ماه محرم را گامی به سوی انسانیت توصیف کرد و گفت: محرم گامی به سوی انسانیت و درسی بزرگ برای جهانیان است و صحنه ای مملو از دفاع از کرامت، دفاع از آزادی، فداکاری، غیرت، تواضع، صدق، صبر، روابط خانوادگی و در برگیرنده مذاهب دیگر است./980/ج
ارسال نظرات