۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۹۲۹۹۷

گزارشی از حضور کاروان همبستگی غزه در قم و دیدار با مراجع تقلید و علما

خبرگزاری رسا ـ اعضای کاروان همبستگی با مردم فلسطین، به منظور دیدار با مراجع تقلید و علما در شهر مقدس قم حضور یافتند و مورد استقبال مسؤولان و اقشار مختلف مردم و نهادهای حوزوی قرار گرفتند.
همايش وجدان بيدار در قم ديدار اعضاي کاروان آزادي غزه با آيت الله مکارم شيرازي ديدار اعضاي کاروان آزادي غزه با آيت الله جوادي آملي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ اعضای کاروان همبستگی آزادی غزه که به منظور حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع غزه و امداد رسانی به آنها حرکت خود را از دهلی نو آغاز کرده بودند، شنبه شب به شهر مقدس قم رسیدند و مورد استقبال مردم و مسؤولان قرار گرفتند.

این کاروان که از شهر دهلی نو در کشور هندوستان حرکت انسان دوستانه وخیرخواهانه خود را آغاز کرده است با گذر از کشورهایی چون پاکستان، نپال، مالزی، بنگلادش، ژاپن وارد ایران شده و در شهرهایی همچون زاهدان، کرمان، اصفهان، یزد و قم حضور پیدا کردند.

این کاروان پس از حضور در شهر مقدس قم و دیدار با برخی از مراجع تقلید و علما راهی شهرهای زنجان و تبریز می شوند و سپس ایران اسلامی را ترک خواهند کرد و پس از آن به ترکیه و سوریه رفته و از آنجا عازم غزه می‌شوند.

گزارش خبرنگار رسا حاکی است، کاروان همبستگی با مردم مظلوم و بی دفاع غزه ساعت 23 در ششمین شب از ماه محرم وارد شهر قم شد و مورد استقبال مسؤولان قرار گرفت.

مراسم استقبال رسمی از این کاروان که از ملیت ها و مذاهب مختلف هستند با حضور شخصیت های حوزوی و اقشار مختلف مردم از ساعت 9 صبح، 21 آذر ماه در مرکز همایش‌های بین المللی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد و مردم نیک اندیش و قهرمان قم به خوبی همراهی خود را با این کاروان اعلام کردند.

دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی و حمایت کامل وی از کاروان همبستگی غزه

بر اساس این گزارش اعضای کاروان همبستگی با مردم غزه، ساعت هشت صبح روز یک شنبه در دفتر حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی حضور یافته و برنامه های رسمی خود در شهر مذهبی را با دیدار و گفت و گو با این مرجع تقلید آغاز کردند.

این گزارش حاکی است، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار، با ابراز خرسندی و خوشوقتی از دیدار با این کاروان که با اهداف خیر و کمک به مظلومان فلسطین و غزه سفر خود را آغاز کرده اند، اظهار داشت: این حرکت شما در تاریخ برای همیشه ثبت و ضبط خواهد شد و بدانید این حرکت صددرصد انسانی برای نجات یک جمعیت مظلوم در دنیا نیز منعکس خواهد شد.

وی افزود: اگر تاریخ تشکیل رژیم غاصب اسرائیل را مورد بررسی قرار دهیم خواهیم دانست که این رژیم رژیمی صددرصد غاصب است، آنها از آن طرف دنیا آمده اند صاحبان خانه را از خانه و کاشانه آواره کرده و در خانه های آنها سکنی گزیده اند و مشغول عیش و نوش خود هستند.

این مرجع تقلید، با محکوم کردن جنایت ددمشنانه و وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی، خاطر نشان کرد: محاصره غزه کاری بسیار احمقانه اسرائیل غاصب است که آثار مثبتی نیز برای دنیای بشریت خواهد داشت، این کار سبب شده است رژیم صهیونیستی در تمام دنیا و میان اقوام رسوا و سرافکنده شود.

کاش در بین شما حضور داشتم

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: من آرزو می کردم می توانستم در جمع شما باشم و به سوی مقصدی که حرکت می کنید در جمع شما حضور داشته باشم. این حرکت شما یک حرکت اسلامی، عقلانی، مذهبی، عاطفی، منطقی و از همه جهت مثبت است؛هرچند از لحاظ فیزیکی در جمع شما حضور ندارم اما قلب من در این سفر با شما همراه است و دعا می کنم این سفر برای جامعه بشریت و رسوایی غاصبان و حامیان رژیم اسرائیل مؤثر باشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با آرزوی موفقیت و سربلندی برای کاروان اعزامی به غزه از ملیت های مختلف خاطرنشان کرد: شما نمونه هایی از بهترین انسان ها هستید که برای نجات بشریت از چنگال ظالمان و غاصبان حرکت کرده اید و امیدوارم در پناه الطاف بیکران الهی موفق، سربلند و پیروز باشد.

در ابتدای این دیدار که در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد و حجج اسلام بنایی و آشتیانی دو نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه حضور داشتند، روح الله رضوی، عضو کمیته هماهنگی این کاروان، گزارشی از برنامه های کاروان همبستگی ارائه کرد و گفت: این کاروان از هفده ملیت به منظور اعلام همبستگی با مردم مظلوم غزه و شکستن محاصره این منطقه ده روز قبل از دهلی نو سفرخود را آغاز کرده است.

وی گفت: این کاروان پس از حرکت از دهلی نو از کشور پاکستان عبور کرد و وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شد و در کشور ایران در شهرهای زاهدان، کرمان، اصفهان، یزد و قم حضور یافت.

رضوی با بیان این که 27 دسامبر در دومین سالگرد حادثه غزه، این کاروان در نوار غزه حضور خواهد داشت گفت: در کاروان همبستگی آزادی غزه از گرایش های مختلف همچون ترکیه، تاجیکستان، بحرین، اردون، ایران و کشورهای اروپایی حضور دارند.

وی اظهار داشت: هم اینک هفتاد نفر در این کاروان حضور یافته‌اند و تا پایان سفر کاروان این افراد به 150 نفر خواهند رسید که از جمهوری اسلامی ایران حدود بیست نفر با این کاروان همراه خواهند شد.

حضور کاروان آزادی در همایش وجدان های بیدار

این گزارش می افزاید، اعضای کاروان آزادی همبستگی غزه پس از دیدار با حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در همایش همبستگی با مردم غزه(همایش وجدان های بیدار) که با حضور اقشار مختلف مردم، حوزویان و طلاب خارجی تحصیل کننده در حوزه علمیه قم در سالن مرکز همایش‌های بین المللی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، حضور یافتند.

علما و حوزویان از حرکت کاروان همبستگی با غزه حمایت می کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، رییس جامعةالمصطفی العالمیه، در ابتدای این همایش به این کاروان خیر مقدم گفت و با قدردانی از اقدام کاروان آزادی، از این کاروان به عنوان کاروان نور و هدایت یاد و تصریح کرد: ملت قهرمان ایران، مراجع تقلید، علما و حوزویان از حرکت خیرخواهانه کاروان آزادی غزه حمایت می کنند.

دوره حاکمیت یکجانبه رژیم صهیونیستی در منطقه به سر آمده است

وی تاکید کرد: دنیا و آمریکا بداند که امروز به برکت انقلاب اسلامی ملت های آزاده و بیدار جهان در کنار مردم مظلوم فلسطین قرار دارند و از آنها حمایت می کنند، آنها بدانند که دوره حملات یکجانبه رژیم صهیونیستی و حاکمیت او در منطقه به سر آمده است.

رییس جامعةالمصطفی العالمیه ادامه داد: امروز حزب الله، حماس و مردم مقاوم غزه و فلسطین و همچنین تمامی آزادیخواهان جهان در کنار فلسطین هستند و مطئمن باشند که مسیر ظلم و ستمی که پایه های آن در کاخ سفید و غرب قرار دارد، امکان تداوم نخواهد داشت.

گام بلند کاروان همبستگی در تاریخ مبارزه با ظلم و ستم ثبت خواهد شد

وی ادامه داد: شما در بهترین راه و مسیر گام برداشته اید، گام بلند شما در تاریخ مبارزه با ظلم و ستم ثبت و ضبط خواهد شد و بدانید که بیداری عمومی در جهان همه ظالمان و ستمگران را به عقب خواهد راند.

رییس جامعةالمصطفی العالمیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران معادلات منطقه ای و بین المللی را به هم زده و جهانیان را بیدار کرده است، خاطرنشان کرد: امروز هم بیداری مردم غزه، لبنان و آزادیخواهان جهان نوید بخش آینده ای سرشار از سعادت برای جامعه بشری است.

تشریح اهداف کاروان همبستگی غزه

در ادامه این همایش میتی بور والا از کشور هندوستان و اعضای کاروان اعزامی به غزه به ایراد سخن پرداخت و با قدردانی از استقبال مردم قم از این کاروان، اهداف حضور خود در کاروان آزادی غزه را تشریح کرد.

وی با ابلاغ سلام مردم کشور هندوستان به ملت ایران و مردم قم، از ایران اسلامی به عنوان کشوری با تمدن دیرینه هزاران ساله یاد کرد.

این فعال حقوق بشر در ادامه تاکید کرد: قریب به ششصد سال قبل از مسیح، دین صحبت از برقراری عدالت را مطرح کرد و عدالت پیام مهمی بود که از سوی تمامی انبیا الهی مطرح و به جامعه ابلاغ و پیام رسانی شد.

وی با اشاره به فعالیت کاروان همبستگی با غزه، تصریح کرد: در این کاروان از ملیت ها، اقوام و کشورها و مذاهب مختلف با گرایشات متعدد حضور دارند و با هدف حصر محاصره غزه حرکت خود را به سمت غزه از شهر دهلی نو آغاز کرده اند.

حضور در شهر قم را مایه افتخار خود می دانیم

میتی بور والا، از حضور در شهر قم ابراز خرسندی کرد و با بیان اینکه این شهر، شهر امام خمینی(ره) و پایگاه انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: ما اعضای کاروان همبستگی با غزه، حضور در این شهر را برای خود افتخار و مایه مباهات می دانیم.

وی با بیان اینکه مساله فلسطین امروز به مساله و موضوع اصلی تمامی ملت های جهان تبدیل شده است، ابراز داشت: حرکت کاروان آزادی غزه، نخستین حرکت آسیایی در راستای حمایت از ملت مظلوم فلسطین و غزه به شمار می رود.

میتی بور والا، آزادی فلسطین، پایان حصر غزه، بایکوت کردن رژیم نژاد پرست اسرائیل و تشکیل آسیای متحد در حمایت از ملت مظلوم فلسطین را از مهم ترین اهداف حرکت کاروان همبستگی با غزه عنوان کرد.

میتی بور والا بیان داشت: امروز آسیا از ژاپن و کره شمالی گرفته تا جنوب و غرب آسیا و شبه قاره هند تماما در آتش جنگ و مقاومت می سوزد.

وی افزود: غرب می داند که تمدن برخاسته از آسیا بود که در برابر فرهنگ منحط آنها ایستادگی کرد و همان مسیری که گاندی در به چالش کشیدن غرب دنبال کرد در انقلاب اسلامی ایران نیز تکرار شد.

عضو کاروان همبستگی غزه گفت: جریان گاندی در هند از همان ابتدا حامی ملت فلسطین و مخالف اسرائیل بود و مساله مردم این منطقه اشغالی مساله اولیه و مهم ما در هند بوده است، به همین دلیل ما معتقدیم موضوع فلسطین مساله ای اساسی دوران و عصر ما است.

میتی بور با بیان اینکه کاروان همبستگی با غزه به دنبال متحد کردن ملت های آسیایی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و غزه است، به محوریت مساله فلسطین در جهان کنونی اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی به دنبال ضربه زدن و تضعیف جوامع اسلامی در کل جهان است و با بهره گیری از ترور و نشان دادن چهره ای خشن از اسلام به دنبال ایجاد تفرقه است و ملت های مسلمان و آزاده باید در این راستا هوشیار باشند.

وی تصریح کرد: حرکت ما در راستای مقابله با اسرائیل و استکبار جهانی، بیش از آن که برای دفاع از مردم غزه باشد، در راستای آزادی خود ما از یوغ استکبار و استعمار به شمار می رود.

فلسطین خط مقدم مقابله با امپریالیسم و استکبار جهانی است

میتی بور والا، با بیان اینکه فلسطین خط مقدم مقابله با امپریالیسم و استکبار جهانی است، تنها راه نجات فلسطین از این وضعیت را در مقاومت و انتفاضه دانست و خاطرنشان کرد: کودکان جدید مقاومت و انتفاضه حاضر نیستند خانه ها و منازل خود را ترک کنند و در برابر این رژیم غاصب تسیلم شوند.

وی تصریح کرد: رژیم غاصب اسرائیل رو به اضمحلال و نابودی است و حرکت بایکوت این رژیم در کشورهای مختلفی در قاره های مختلف جهان و حتی خود حتی غرب در حال شکل گیری است و رژیم اسرائیل امروز با وجود حمایت آمریکا در شرایط بسیار وخیمی قرار دارد.

افسانه شکست ناپذیری اسرائیل درهم شکسته شده است

این فعال حقوق بشر با تاکید بر اینکه حرکت آزدایخواهان جهان و مقاومت ملت فلسطین افسانه شکست ناپذیری اسرائیل را درهم شکسته است، تاکید کرد: فعالان یهود نیز امروز در مقابله با صهیونیسم جهانی نقش کلیدی و اساسی دارند.

هشدار نسبت به تخریب مسجد الاقصی

وی با بیان اینکه باید یک حرکت اساسی و مهم را در خصوص قدس شریف به راه بیندازیم تصریح کرد: در قدس شریف اماکن مقدس و منازل مردم از سوی رژیم غاصب اسرائیل در حال تخریب است و باید برای این شرایط و وضعیت فکری کرد.

میتی بور والا، نسبت به تخریب اماکن مقدس قدس شریف از سوی رژیم صهیونیستی هشدار داد و گفت: در حال حاضر با حفاری های صورت گرفته، کل فضای زیر سطح مسجدالاقصی خالی شده است و هیچ تضمینی برای بقای این مکان مقدس وجود ندارد.

در ادامه این همایش گروه های مختلف کاروان همبستگی با مردم مظلوم غزه به اجرای برنامه های خود پرداختند و هر گروه با حمل پرچم کشور خود و همچنین پرچم فلسطین، افزون بر محکوم کردن جنایات اسرائیل، همدردی خود را با مردم مظلوم و بی دفاع غزه اعلام کردند.

گروه هندی متشکل از چند نفر از جوانان این کشور با اجرای سرودی با عنوان «ای فلسطین آسیا به سوی تو می آید» همدردی خود را با ستم دیدگان غزه و فلسطین اشغالی اعلام و جنایات رژیم منحوس صهیونیستی را محکوم کردند.

گروه هایی از کشورهای مالزی و اندونزی نیز با اجرای برنامه ای با عنوان «قاب زندگی»، اهداف سفر خود را با کاروان غزه تشریح و افزون بر ابراز تنفر از رژیم غاصب اسرائیل و حامیان این رژیم از جامعه جهانی و سازمان های بین المللی خواستند به سکوت خود در مقابل این جنایات پایان دهند.

دیدار با حضرت آیت الله جوادی آملی

پس از پایان این همایش، اعضای کاروان همبستگی با غزه، در دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی حضور یافتند و با این مفسر و استاد برجسته حوزه علمیه قم دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، حضرت آیت الله حضرت آیت الله جوادی آملیاز دیدار و گفت و گو با کاروان اعزامی به غزه ابراز خرسندی و با ابراز همدردی با مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین، جنایات وحشیانه رژیم غاصب و صهیونیستی را محکوم کرد.

سکوت در برابر جنایات رژیم صهیونیستی نشانه بی غیرتی است

حضرت آیت الله جوادی دراین دیدار با بیان توصیه هایی به اعضای کاروان آزادی و همبستگی غزه گفت: از همه شما انتظار داریم هر قدمی که بر می دارید برای رضای خدا باشد تا اینکه کارتان هم اجر ابدی داشته و هم رژیم غاصب اسرائیل را سر جایش بنشاند.

وی ادامه داد: گرچه رسانه های رسمی ایران و غیرایران موظف هستند قدم به قدم کار شما را جهانی کنند و به گوش مردم جهانیان برسانند ولی شما تنها برای رضای خدا این اقدام بشردوستانه و نیک را انجام دهید.

حضرت آیت الله جوادی آملی در بخشی دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سکوت در برابر جنایات رژیم صهیونیستی نشانه بی غیرتی است، تصریح کرد: سالیان متمادی و طولانی است که بر اثر ظلم و جنایات اسرائیل غاصب مردم مسلمان فلسطین و غزه آواره شده اند.

این استاد برجسته حوزه علمیه خطاب به کاروان همبستگی غزه گفت: از غیرتمداری شما سپاسگزاریم و از خداوند می خواهیم هر قدمی که درباره غیرتمداری خودتان برداشتید به شما خیر دنیا و آخرت عطا کند.

مسیر طولانی هند تا غزه با غیرتمداری شما معطر خواهد شد

حضرت آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: گاهی ممکن است خداوند به برکت قیام یک عده مردم غیور کشور وسیعی را از هر خطری محافظت کند، مسیر طولانی هند، پاکستان، ایران، ترکیه، مصر، لبنان، فلسطین و غزه با غیرتمداری شما معطر خواهد شد.

وی خطاب به اعضای این کاروان اظهار داشت: دعا می کنم خداوند به شما خیر دنیا و آخرت عطا کند و سفرنامه شما، سفرنامه جهانی تلقی شود، شما باید قدر قدم هایتان بدانید و آگاه باشید ذات اقدس الهی در قرآن چنین وعده داد که آثار شما ثبت می شود و اجر شما محفوظ است.

حضرت آیت الله جوادی آملی گفت: امیدواریم کاروان همبستگی غزه کاروان حریت و آزادی و استقلال تلقی شود و به برکت نیات پاک اعضای این کاروان هم رژیم غاصب صهیونیستی تنبیه شود و هم مردم مسلمان محاصره شده فلسطین و غزه آزاد گردند.

گفتنی است، اعضای کاروان همبستگی با مردم غزه، عصر یک شنبه 21آذرماه، با بدرقه رسمی مردم و مسؤولان شهر مقدس قم را به مقصد شهر تهران ترک کردند؛ اعضای کاروان آزادی و همبستگی با مردم مظلوم و بی دفاع غزه، روز دوشنبه نیز در شهر تهران حضور خواهند یافت و با شماری از مسؤولان نظام از جمله دکتر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو خواهند کرد.

کاروان همبستگی با ممظلومان غزه پس از حضور در شهر تهران و دیدار با مسؤولان و شخصیت های مختلف، این شهر را به مقصد شهرهای زنجان و تبریز ترک می کنند.

این کاروان که حدود بیست نفر از مردم کشورمان نیز به جمع آنان خواهند پیوست، 27 دسامبر همزمان با دومین سالگرد حمله ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی به نوار غزه، در این منطقه حاضر خواهند بود. /924/ز503/ص
ارسال نظرات