۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۹۳۰۱۶
حجت الاسلام پناهیان:

امتحان اندیشه، برای خواص و نشانگر نوع نگاه آنان به دین است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: مهم‌ترین عامل تحریف دین، اندیشه غلط است و پس از آن هوس و قدرت‌طلبی قرار دارد.
حجت الاسلام عليرضا پناهيان حجت الاسلام عليرضا پناهيان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در مسجد دانشگاه تهران در سخنرانی ویژه محرم اظهار داشت: مهم‌ترین عامل تحریف دین، اندیشه غلط است و پس از آن هوس و قدرت طلبی قرار دارد.

وی با بیان این‌که در کنار تصمیم مسلمان بودنمان که دین از ما می خواهد با یک مشکل بزرگی به نام تغییر اندیشه غلط روبه‌رو ایم، گفت: اگر مردم، روشنفکرها، نخبگان و پا به سن گذاشته‌ها هیچ منفعتی و قدرتی نداشته باشند، امتحان بزرگی در پیش دارند و آن این است که افکاری که با آن خو گرفته اند به راحتی از آن جدا شوند که این مشکل بزرگی است.

حجت الاسلام پناهیان با بیان این‌که خواص تنها حرف خودشان را قبول دارند و فکر می کنند بیشتر از همه می فهمند، افزود: وقتی ذهن انسان‌ها به یک سمت گرایش پیدا کند، دیگر تغیردادن آن کار ساده‌ای نیست و این تغییردادن در عوام راحت‌تر پذیرفته می‌شود تا خواص.

وی با بیان این که برگشت عقیده و فکر برای نخبگان سخت است، گفت: دلیل آن این است که آنها دین را شبیه خودشان می کنند و نمی توانند آن چیزی که با آن خو گرفته اند را از خود جدا کنند و تغییر دهند که در این صورت هرچه به آنها داده شود به سبک خودشان در می آورند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در زمان امام زمان(عج) روایت است که برخی از اندیشمندان دینی جلوی ایشان می ایستند و بر این عقیده هستند که حرف، حرف خودمان است و کسی را قبول نداریم که به اذن خدا، امام زمان(عج) با همه  آنها به مقابله بر می‌خیزد.

وی در پایان سخنانش بیان کرد: خداوند امتحانی به نام امتحان اندیشه دارد که نه امتحان عمل و نه امتحان دل است؛ بلکه امتحان طرز تفکر است.

پناهیان یادآور شد: یکی از کارهای ما در دنیا این است که هر کجا خداوند به ما ثابت کرد که اشتباه کرده‌ایم بتوانیم طرز تفکرمان را تغییر دهیم./956/پ202/س
 
ارسال نظرات