۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۹۳۰۳۲
عاشورا؛ نبرد فتنه و بصیرت(36)؛

مسؤول ستاد اعتکاف قم: قدرت انقلاب اسلامی به برکت نهضت عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول ستاد اعتکاف قم گفت: انقلاب اسلامی ایران از برکت نهضت عاشورا، پایدار و استوار است و هر روز بر قوت و قدرتش افزوده می‌شود.
حجت الاسلام عليرضا تكيه اي


حجت‌الاسلام علیرضا تکیه‌ای، مسؤول ستاد اعتکاف قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، فرا رسیدن ایام عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) را تسلیت گفت و با بیان این‌که سراسر عالم از هر مذهب و مکتبی به امام حسین(ع) احترام می‌گذارند، علت و راز قیام سالار شهیدان(ع) را اهمیت آدمی معرفی کرد.

وی افزود: خداوند متعال جایگاه بسیار ارزشمندی برای بشر در نظر گرفته است و می‌خواهد بشر به اوج تعالی برسد؛ از این‌رو بهترین‌ها، بزرگ‌ترین‌ها، فرا دست‌ترین‌ها، مقدس‌ترین‌ها و عالی‌مقام‌ترین‌ها را برای هدایت بشر منظور فرموده است.

حجت‌الاسلام تکیه‌ای با بیان این‌که آیا بهتر از حسین بن علی(ع) و زیبنده‌تر از کار اباعبدالله، عملی برای هدایت و رستگاری بشر سراغ می‌توان داشت، گفت: هیچ‌کس چون حسین بن علی‌(ع) نمی‌توانست بشریت را هدایت کند.

مسؤول اعتکاف ستاد قم با طرح این سؤال که مگر معرفت آدمی چه اندازه می‌ارزد و ترقی، تعالی و پیشرفت بشری چه مقدار پیش خدا حرمت دارد که حریم حرمتی چون حسین بن علی(ع) برای این هدف والا فدا می‌شود، گفت: خدا می‌خواست به وسیله امام حسین‌(ع) بشر را از انحراف نجات دهد.

وی با بیان این‌که حضرت علی(ع) فرموده‌اند «خداوند متعال به وسیله پیامبر اکرم(ص)، ضلالت و گمراهی علمی را از انسان برطرف کرد»، اظهار داشت: امام صادق(ع) در زیارت اربعین چنین عبارتی را درباره ویژگی سیدالشهدا(ع) به کار برده‌اند و می‌فرمایند «خدایا امام حسین(ع) خون دلش را فدای راه تو کرد تا بندگانت را از جهالت عملی و از گمراهی عقیدتی نجات دهد.»

حجت‌الاسلام تکیه‌ای، تصریح کرد: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) فهم بشر و عمل وی را با اهدای خون خویش اصلاح کرد؛ یعنی بشر بیمه شده خون حسین است و امروز هیچ کسی نمی‌تواند ادعا کند که راه ترقی و تعالی در اختیارش نیست؛ چراکه خداوند به وسیله اباعبدالله این راه را هموار فرموده است.

وی با بیان این‌که امام حسین(ع) تمامی مکاتب گذشته را تأیید و با منش الهی و آسمانی خویش مکتب اسلام را ابقا کرد، گفت: امام حسین(ع) حلقه وصل بین گذشته و آینده است؛ یعنی احیاکننده خوبی‌ها و پاکی‌ها نسبت به کل گذشته هرآنچه بود و نسبت به کل آینده تا قیامت، هرآنچه هست.

مسؤول ستاد اعتکاف قم با اشاره به نقش پرچم صاحب‌الزمان(عج) ابراز داشت: نهضت امام زمان(ع) بر پایه همت اباعبدالله شکل خواهد گرفت و به طور حتم اگر امام حسین نبود آن نهضت جهانی پایه‌ریزی نمی‌شد؛ از این‌رو نقش پرچم حضرت حجت(عج) یالثارت الحسین است.

وی با بیان این‌که دنیای امروز، اسلام را از انقلاب ایران می‌شناسد و ایران اسلامی هم تنها از طریق اباعبدالله الحسین(ع) به پیروزی رسیده است و دوام خواهد یافت، گفت: انقلاب اسلامی ایران از برکت نهضت عاشورا، پایدار و استوار است و هر روز بر قوت و قدرتش افزوده می‌شود.

حجت‌الاسلام تکیه‌ای در پایان با یادآوری این مطلب که سرّ قیام امام حسین(ع) دستگیری از بشریت بود و آن حضرت در این راه سنگ تمام گذاشت، تصریح کرد: همان‌طور که حضرت ولی‌عصر(عج) خطاب به جدّ بزرگوارشان می‌فرمایند «هر روزم را با روضه آغاز می‌کنم و آن را با روضه به پایان می‌برم»، مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) را باید زنده نگاه داشت. /920/ت302/ع

ارسال نظرات