۲۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۹۳۱۹۵
استاندار آذربایجان شرقی:

سازمان های بین المللی با آزادی خواهان دنیا همراه شوند

خبرگزاری رسا ـ استاندار آذربایجان شرقی در بین کاروان آسیایی همبستگی با مردم غزه، کاروان آسیایی همبستگی با مردم غزه را نماد آزادیخواهی کشورهای منطقه دانست و گفت:‌ ما از سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم که با آزادیخواهان دنیا همراه شوند.
غزه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، کاروان آسیایی همبستگی با مردم غزه که متشکل از مسلمانان و شیعیان کشورهای هند، نپال، اندونزی، مالزی، پاکستان، ژاپن، ایران، افغانستان، بحرین، آذربایجان، سوریه، ترکیه، عربستان و چند کشور دیگر است، شب گذشته با استقبال رسمی استاندار آذربایجان شرقی و شهردار تبریز وارد اولین پایتخت جهاان تشیع شدند.

این کاروان سفر خود را چندی پیش از شهر دهلی هند آغاز کرده و پس از عبور از شهرهای آرمیتسار، لاهور، کراچی و کویته کشورهای هند، پاکستان و افغانستان، از طریق زاهدان وارد ایران شدند و سپس با گذر از شهرهای زاهدان، کرمان، اصفهان، قم و تهران وارد تبریز شدند.

احمد علیرضا بیگی، استاندار آذربایجان شرقی در جمع اعضای 110 نفره این کاروان اظهار داشت: سکوت مجامع بین‌المللی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی قابل قبول نیست، این امر نشان از سیاست دوگانه غرب در قبال حقوق بشر دارد.

وی کاروان آسیایی همبستگی با مردم غزه را نماد آزادیخواهی کشورهای منطقه دانست و گفت:‌ ما از سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم که با مردم مستضعف و آزادیخواه و عدالتخواه دنیا همراه شوند.

بیگی با بیان اینکه اکنون غزه مصداق کربلا است، خاطر نشان کرد: حضور کاروان آزادی غزه در کنار مردم فلسطین نوید بخش پیروزی قطعی آنان است.

علیرضا نوین، شهردار تبریز نیز در سخنانی با اشاره به خواهرخواندگی تبریز و غزه، اظهارداشت: شهر تبریز، این اولین پایتخت جهان تشیع و خاستگاه مبارزان، دلیرمردان و شیرزنان راه اسلام و آزادی، دیار سرداران دلاور عاشورایی، مهد استبداد‌ستیزی و خانه ارادت مؤمنان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

وی تصریح کرد: حرکت نمادین اعضای کاروان صلح و دوستی اقدامی در جلب توجه افکار عمومی ملت ‌های دیگر برای حمایت مظلومیت مردم غزه است.

شهردار تبریز گفت: رژیمی که با وجود ماشین آلات پیشرفته جنگی و برخورداری از حمایت‌های مادی و نظامی ناتو و غرب، تنها به مدت 22 روز، مقهور انتفاضه سنگ و ایمان شد، چنان به خاک ذلالت و حقارت می افتد تا همیشه تاریخ نام بلند غزه، لرزه بر اندام ظالمان خواهد انداخت.

گفتنی است، اعضای این کاروان پس از توقف یک روزه در تبریز از طریق مرز بازرگان به کشور ترکیه خواهند رفت و پس از عبور از کشورهای ترکیه، سوریه لبنان و فلسطین وارد غزه می‌شوند.

کاروان آسیایی شکست حصر غزه روز پنج شنبه یازدهم آذر سفر 8200 کیلومتری خود را از محل یادبود ماهاتما گاندی در شهر دهلی نو آغاز کرد و چهارشنبه هفته گذشته وارد ایران شدند./935/پ202/س
ارسال نظرات