۲۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۹۳۲۷۹
آیت الله شبستری:

وحدت حوزه و دانشگاه باید به صورت کاربردی دنبال شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان این که باید در جهت وحدت حوزه و دانشگاه به سراغ روش های کاربردی رفت، خاطر نشان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه مسأله ای مهم و گسترده است، که باید‌ به علوم و فنون روز و روش‌های نوین در برقراری این پیوند توجه شود.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به 27 آذر سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه باید به صورت اساسی مورد توجه این دو مرکز علمی قرار گیرد.

وی با بیان این که باید در جهت وحدت حوزه و دانشگاه به سراغ روش های کاربردی رفت، خاطر نشان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه مسأله ای مهم و گسترده است، که باید‌ به علوم و فنون روز و روش‌های نوین در برقراری این پیوند توجه شود.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: شهید آیت الله دکتر محمد مفتح علاوه بر اقدامات گسترده مبارزاتی خود، گام های بزرگی در جهت ایجاد وحدت میان اقشار مختلف جامعه به ویژه حوزه و دانشگاه برداشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اظهارات سفیر انگلیس در تهران که به مناسبت روز جهانی حقوق بشر صورت گرفت، تصریح کرد: سفیر انگلیس در سخنان خود به مسؤولان جمهوری اسلامی ایران سفارش کرده تا از بازداشت‌های خودسرانه خودداری کرده و زندانیان را آزاد کند.

آیت الله شبستری گفت: این اظهارات بی ادبانه و سخیف در شرایطی صورت گرفت که در انگلیس سرکوب وحشیانه دانشجویان در جریان است، در حالی که دستگیری عوامل آشوب‌طلب بهایی،‌ منافق و سلطنت‌طلب در ایران که به عاشورای حسینی هتک حرمت کرده بودند، مورد اعتراض این افراد قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر کاهش مناسبات سیاسی با انگلیس اظهار داشت: این امر پاسخی به گستاخی ‌های سفیر این کشور خواهد بود، که باید مورد توجه مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

وی با محکوم کردن حادثه تروریستی روز تاسوعای حسینی و شهادت چند تن از هموطنان در چابهار خاطرنشان کرد: این اقدام ضدبشری با هدف تفرقه میان شیعه و سنی و ایجاد فضای رعب و ناامنی در منطقه ای تجاری چابهار صورت گرفت.

آیت الله شبستری تاکید کرد: نمازگزاران جمعه تبریز به نمایندگی از مردم آذربایجان از دستگاه قضایی کشور خواهان شناسایی و مجازات هرچه سریعتر عاملان این جنایت است.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به تصویب قانون منع حجاب در مدارس جمهوری آذربایجان اظهار داشت: در شرایطی که 85 درصد جمعیت این کشور اسلامی را شیعیان 12 امامی تشکیل می دهد، تصویب چنین قانونی مایه تاسف و شرم است.

وی در پایان با اشاره به برگزاری مجالس عزاداری و سوگواری دهه اول محرم در سراسر استان گفت: باید عزاداری های اباعبدالله الحسین(ع) همراه با شعور حسینی و کسب معرفت لازم باشد./935/پ201/الف
ارسال نظرات