۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۹۳۳۲۸
امام جمعه شبستر:

نا‌امیدی دشمنان در گرو وحدت بیش از پیش حوزه و دانشگاه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شبستر گفت: مدیران مؤمن و متعهد می‌توانند تمام فرآیند حوزه و دانشگاه را اسلامی و کاربردی کنند و در سعادت و تعالی جامعه نقش داشته و دشمنان را نا‌امید کنند.
وحدت حوزه و دانشگاه
حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده، امام جمعه شبستر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: 27 آذر سالروز شهادت مجاهدی نستوه و فقهی آگاه به زمان بود که تلاش‌های فراوانی در همگرایی و تبادل آراء میان حوزه و دانشگاه از خود نشان داد.

وی ادامه داد: شهید مفتح آشنا‌سازی مدیران آینده جامعه با افکار مذهبی و دینی را تکلیف و وظیفه خود می‌دانست؛ از این رو پس از طی مدارج عالی فقهی در قم و رسیدن به درجه اجتهاد به دلیل ضرورت نزدیک‌تر شدن حوزه و دانشگاه، برای تحصیل در دانشگاه حاضر و تا بالاترین درجه علمی یعنی دکترا و استادی دانشگاه طی طریق کرد.

حجت الاسلام محمدزاده گفت شهید مفتح، مدرس بزرگ حوزه علمیه قم و استاد بزرگ دانشگاه تهران بود و به لحاظ تحصیل و تدریس در دو مرکز و قطب بزرگ کشور یعنی حوزه و دانشگاه، از منظر شخصیتی عمیقاً به مسائل حوزه و دانشگاه آشنا بود.

وی با بیان این‌که‌ شهید مفتح از هیچ تلاشی برای رسیدن به اهداف دراز مدت خود فروگذار نکرد، اظهار داشت: حضور شهید مفتح در ابتدای پیروزی انقلاب در دانشگاه تهران و برگزاری نماز جماعت در دانشگاه در راستای همین تلاش‌ها بود.

امام جمعه شبستر در ادامه با بیان این‌که تعامل حوزه و دانشگاه با هدف پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن به گونه‌ای ناخودآگاه شکل گرفته بود، تصریح کرد: اکنون پس از گذشت بیش از سی سال از پیروزی انقلاب اسلامی و طرح وحدت حوزه و دانشگاه، هنوز هم این بحث جریان دارد و یکی از دغدغه های سیاستگذاران عرصه فرهنگ و سیاست کشور است.

وی ادامه داد: متأسفانه در این عرصه به جای این‌که ‌اجرایی کردن این طرح پی‌گیری شود تنها به شعار و توصیه بسنده شده است، البته منظور از وحدت حوزه و دانشگاه این نیست که حوزه دانشگاهی شود و یا دانشگاه حوزوی شود و روشن است که مسئله وحدت امری تعارفی و شعاری نیست، بلکه حقیقتی است که باید در بدنه مدیریت تنیده شود.

وی تصریح کرد: تا زمانی‌که مدیران این دو بخش اهل دغدغه نباشند، طرح این دو موضوع بی‌فایده خواهد بود، مدیران مؤمن و متعهد می‌توانند تمام فرآیند حوزه و دانشگاه را اسلامی و کاربردی کنند و در سعادت و تعالی جامعه نقش داشته و دشمنان را نا‌امید کنند./935/ت302/س
ارسال نظرات