۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۹۳۳۷۳
خطیب جمعه قطیف عربستان:

سیاست قلع و قمع نمی تواند تشیع را از بین ببرد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قطیف عربستان با اشاره به جنایت و کشتار شیعیان در طول تاریخ خصوصا در عراق تاکید کرد که سیاست قلع و قمع نمی تواند تشیع را از بین ببرد.
شيخ فيصل عوامي
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ فیصل العوامی خطیب جمعه قطیف عربستان طی سخنانی در حضور جمع کثیری از عزاداران حسینی در مسجد امام حسین(ع) این شهر ایراد نمود با اشاره به اهداف نهضت حسینی گفت: نهضت امام حسین(ع) متعلق به طایفه و مذهب خاصی نیست بلکه برای یاری اسلام محمدی صورت گرفت و همه مسلمانان باید به این مساله واقف باشند.

وی افزود: هیچ فردی نمی تواند حوادث و واقعه های تاریخی را تغییر دهد یا جزئی از آن را حذف کند و بر همین اساس است که حذف حقیقت بزرگ عید غدیر یا مساله سقیقه غیر ممکن است.

حجت الاسلام عوامی تصریح کرد: تغییر تاریخ و اجبار طرف مقابل به پذیرش اندیشه ها امر غیر ممکنی است و اگر این امر عملی بود هم اکنون فرزندان ما باید تحت تاثیر اندیشه ها و منابع فقهی سنی و وهابیت بودند.

خطیب جمعه قطیف تشیع را جاودانه توصیف کرد و اظهار داشت: نظام صدام بیش از 35 سال به جنایت و قتل و کشتار پرداخت ولی سیاست قلع و قمع نتوانست نسل شیعیان عراق را از بین ببرد ولی ما همواره بر همزیستی مسالمت آمیز تاکید داشته و اعتقاد داریم که گوشه گیری به نفع هیچ فرد و طایفه ای نیست.

وی از قدرت علمای افراطی ابراز تاسف کرد و گفت: عقلا و علمای مذاهب که قشر بزرگ جامعه به شمار می آیند وظیفه دارند تا مردم را به راه راست هدایت دهند لیکن متاسفانه صدای عقلایی که افراطی هستند بیشتر از دیگران است و تاثیر فراوانی بر مردم می گذارند./980/گ
ارسال نظرات