۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۹۳۴۵۰
استاد حوزه و دانشگاه:

بیداری و آگاهی علما مانع از انحراف جامعه می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گیلان قیام امام حسین(ع) را یک رسالت الهی و ولایی برای اصلاح جامعه عنوان کرد و گفت: اسلام همواره دستخوش تهدیدهایی در همه دوران است که اگر بیداری و آگاهی علما و خواص نباشد عاشورایی دیگر رقم می‌خورد.
حجت الاسلام مير ابراهيمي، استاد حوزه و دانشگاه گيلان
حجت‌الاسلام سیدعلی میرابراهیمی، استاد حوزه و دانشگاه گیلان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، شور حسینی را یک رکن مهم در عزاداری عنوان کرد و گفت: این رکن باید حفظ شود زیرا ارزش‌های مکاتب عاشورا در ایجاد انقلاب اسلامی نقش اساسی داشته و بارزترین الگو بوده است. 

وی، قیام عاشورای حسینی را سرلوحه همه اصلاح گری جوامع اسلامی و غیراسلامی دانست و افزود: گاندی نیز برای آزادی و استقلال هند از امام سوم شیعیان(ع) الگوبرداری کرد. 

حجت الاسلام میر ابراهیمی با برشمردن برخی از انگیزه‌های قیام عاشورا خاطرنشان کرد: اصلاح جامعه مسلمانان پس از رحلت پیامبر(ص) که به طرف انحراف می‌رفت، مهم‌ترین اهداف و انگیزه امام حسین(ع) از قیام بود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با بیان این که در آن زمان زمینه‌های انحراف از دین جامعه را تهدید می‌کرد، خاطرنشان کرد: مردم به مرور زمان غرق در غفلت می‌شدند.

وی، قیام امام حسین(ع) را یک رسالت الهی و ولایی برای اصلاح جامعه عنوان کرد و گفت: اسلام همواره دستخوش تهدیدهایی در همه دوران است که اگر بیداری و آگاهی علما و خواص نباشد عاشورایی دیگر رقم می‌خورد.

حجت الاسلام میرابراهیمی، حضور جوانان و دانشجویان با مطالعه در مجالس عاشورا را مورد تأکید قرار داد و افزود: اگر شور حسینی در جوانان با آگاهی و بصیرت همراه نباشد ممکن است دستخوش انحراف شود.

وی، طرح مباحث غیرمرتبط با کربلا، لحن‌های نامتعارف و ابزارآلات و شیوه‌های نامطلوب عزاداری در مقایسه با روش‌های خاص را موجب انحراف در اصل پیام عاشورا خواند. 

استاد دانشگاه گیلان ادامه داد: شناخت ابعاد و اهداف عاشورا و آگاهی از انگیزه‌های قیام عاشورایی و تطبیق آنها با مسائل زمان عصر حاضر مهم‌ترین مسأله و ارزش برای شیفتگان عصمت و طهارت در مجالس است.

حجت الاسلام میرابراهیمی مجالس عاشورای حسینی را سرشار از برکات مادی و معنوی دانست و با تأکید بر این که اسلام نسبت به برپایی مجالس و معاشرت‌ها در محافل توصیه‌های بسیار مهمی دارد، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به کمالات و سعادت ابدی مراقبت‌های ویژه لازم است.

وی با اشاره به این که انسان در بین آفریده‌های خداوند دارای بهترین قابلیت‌ها، استعدادها و عالی‌ترین مقام‌ها است، بیان داشت: انسان باید همه ارتباط، معاشرت‌ها و مجالس‌های خود را مناسب با کرامت خدا و شرافت انسانی قرار دهد./950/پ202/الف
ارسال نظرات