۲۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۹۳۴۷۴
استاد برجسته حوزه علمیه خوزستان:

وحدت حوزه و دانشگاه موجب افزایش اقتدار کشور در جهان می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز، حفظ وحدت حوزه و دانشگاه را ضامن استمرار افتخار و عزت کشور در جهان دانست.
حجت الاسلام حسن زاده
امام جمعه موقت اهواز
حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که وحدت حوزه و دانشگاه از مهمترین امور در کشور است، اظهار داشت: دانشگاهیان و حوزویان از مهمترین اقشار جامعه هستند که ایجاد وحدت و یکپارچگی بین این دو قشر موجب وحدت سراسری در کشور می شود؛ از این رو ایجاد وحدت و انسجام میان حوزه و دانشگاه از ضروریات کشور است.

امام جمعه موقت اهواز، دشمنی های استکبار جهانی با بسیج را ناشی از بصیرت افزایی آنان در جامعه دانست و تصریح کرد: دشمنان به خوبی از توانمندی ها و بصیرت افزایی های بسیج در بین دانشگاهیان و حوزویان آگاهی دارند؛ از این رو بیشتر سرمایه گذاری های خود را برای تضعیف بسیج و ایجاد تفرقه بین حوزویان و دانشگاهیان معطوف کرده اند.

استاد حوزه های علمیه خوزستان، با بیان این که تفرقه افکنی میان حوزه و دانشگاه، از سیاست های اصلی مستکبران است، اذعان داشت: دشمنان سال ها در تلاش بودند تا وحدت حوزه و دانشگاه را از بین ببرند اما بحمدلله با بصیرت افزایی که مقام معظم رهبری در بین دانشجویان وحوزویان انجام دادند همه توطئه های آنان خنثی شد.

وی با بیان این که بسیج باید متناسب با جریانات و برنامه های دشمن، نیازهای جامعه، فرامین مقام معظم رهبری، برنامه های لازم برای ایجاد وحدت بیش از پیش بین حوزه و دانشگاه برنامه ریزی کند، ابراز داشت: خوشبختانه حوزویان و دانشجویان همواره هوشیار و بیدار در برابر دسیسه های دشمنان اسلام و پیرو رهنمودهای مقام معظم رهبری بوده اند که این مسأله موجب از بین رفتن دسیسه های مستکبران شده است.

حجت الاسلام حسن زاده، با اشاره به معنای وحدت حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: تکیه بر نقاط مشترک و تقویت آن ها و حل کردن اختلاف نظر های بین این دو قشر، از معانی وحدت حوزه و دانشگاه است.

استاد حوزه های علمیه خوزستان، با تأکید بر این که دانشجویان و حوزویان ایران اسلامی همواره در عرصه های گوناگون عشق، اراده و صلابت خود را در دفاع از کیان نظام اسلامی به منصه ظهور رسانده اند، گفت: فرهنگ ارزشی وحدت حوزه و دانشگاه ضامن استمرار افتخار و عزت کشور در جهان است.

حجت الاسلام حسن زاده، حضور قشر روحانی و دانشجو در عرصه های گوناگون را نمونه وحدت و انسجام این دو قشر برشمرد و تأکید کرد: این وحدت و همدلی را طلاب و دانشجویان در عرصه های جهانی به اوج خود رسانده اند.

وی فرهنگ ارزشی وحدت بین اقشار جامعه را ضامن استمرار افتخار و عزت کشور خواند و اذعان داشت: توسعه و پیشرفت پایدار در گرو ترویج و تعمیق آرمان های اصیل انقلاب از جمله وحدت و همدلی است.

امام جمعه موقت اهواز، در پایان، تأثیر گزارترین اقشار در جامعه را حوزویان و دانشگاهیان دانست و اظهار داشت: هر اندازه که بصیرت و آگاهی در حوزه و دانشگاه افزایش یابد به یقین موجب تأثیر گزاری مثبت در جامعه می شود./945/ت302/ص
ارسال نظرات