۲۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۹۳۵۳۸
معاون فرهنگی اوقاف گیلان:

طرح بصیرت عاشورایی در بیش از 500 بقعه متبرکه گیلان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: طرح ملی بصیرت عاشورایی همزمان با سراسر کشور در 576 بقعه متبرکه گیلان نیز برگزار شد.
امامزاده
حجت الاسلام عباس خوبرو، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، گفت: طرح ملی بصیرت عاشورایی همزمان با سراسر کشور محرم امسال در 576 بقعه متبرکه گیلان نیز برگزار شد.
 
معاون فرهنگی  اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان، با بیان این که هدف از اجرای طرح بصیرت عاشورایی افزایش بصیرت عمومی به ویژه در قشر جوان و نوجوان است، افزود: در این طرح مبلغان اعزامی، روحانیان و ائمه جماعات بقاع و مساجد به تبیین ارزش های عاشورا با رویکردی نو پرداختند.

وی در ادامه اعلام کرد: طرح بصیرت عاشوایی در 576 بقعه متبرکه، 18 حسینیه و تکیه و 424 مسجد گیلان برگزار شد.

حجت الاسلام خوبرو همچنین اعلام کرد: در راستای برگزاری هر چه بهتر طرح بصیرت عاشورای در گیلان، 49 هیات مذهبی با اعتبار 75 میلیون ریال حمایت مالی شدند.

وی اضافه کرد: این طرح با در نظر گرفتن محدوده جغرافیایی هر شهرستان در 150 بقعه شهرستان رودسر، 43 بقعه آستانه اشرفیه، 20 بقعه فومن، 70 بقعه لاهیجان، 50 بقعه لنگرود، 40 بقعه صومعه سرا، 33 بقعه تالش و 170 بقعه شهرستان رشت برگزار شده است.

حجت الا سلام خوبرو یادآور شد: در جریان برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در گیلان 20 هزار و 550 قطعه پوستر و 78 قطعه بنرچاپ شد و در اختیار مجریان طرح در شهرستان ها قرار گرفت.

وی اظهار داشت: اجرای طرح اطعام به تعداد 184 هزار و 500 نفر در بقاع متبرکه و مساجد گیلان از دیگر بخش های جانبی برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در گیلان بوده است.

معاون فرهنگی اوقاف گیلان تصریح کرد: در طرح بصیرت عاشورایی که به صورت ویژه در دهه اول محرم و به صورت موردی تا پایان صفر ماه ادامه دارد، روحانیان بقاع متبرکه، مساجد، اساتید حوزه علمیه گیلان و 32مبلغ اعزامی از سازمان اوقاف، همکاری دارند./950/پ202/الف
ارسال نظرات