۳۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۹۳۶۱۱

همایش صیانت از طبیعت در حوزه علمیه خواهران مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ اختتامیه همایش فراخوان مقاله صیانت از طبیعت در حوزه علمیه خواهران مشهد برگزار شد.
بانوان مبلغ، زنان مبلغ، همايش زنان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با هفته پژوهش، اختتامیه فراخوان مقاله «صیانت از طبیعت» روز گذشته در مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) برگزار شد.

خانم دوستی، کارشناس سازمان حفاظت از محیط زیست در این مراسم گفت: گازهای گلخانه ای سبک موجب گرم شدن زمین در سال های اخیر شده و دانشمندان معتقدند اگر این روند همچنان ادامه یابد به تدریج باعث ذوب شدن یخ های قطب و زیر اب رفتن زمین ها و مناطق مسکونی خواهد شد.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه ایران روی کمربند خورشیدی قرار دارد، امروز افزون بر صرفه جویی، باید به انرژی های نو از جمله انرژی خورشیدی روی آورد.

در ادامه این همایش، از کبری حیاتی، حبیبه سادات علیزاده، عبداللهی، فردوسی نژاد، حلاج، کرباس فروشان، نیک جو وکریمی قلعه دختر به عنوان برگزیدگان بخش های مقاله، پاورپوینت، نقاشی کودک و ماکت تقدیر شد.
همچنین در حاشیه این همایش نماشگاه پوستری از آیات و احادیث در همین زمینه دایر شد.

گفتنی است، فراخوان مقاله همایش «صیانت از طبیعت» از مهرماه سال جاری با هدف فراهم آوردن زمینه تدوین کتاب مفاتبح الحیاة از سوی مدرسه علمیه حضرت خدیجه مشهد در محورهای «انسان و صیانت از آب»، «صیانت از رودخانه و چشمه»، «صیانت از دریا»، «صیانت از زمین»، «صیانت از خاک»، «صیانت از گیاه و درخت» و «صیانت از هوا» اعلام شد./930/پ202/ص
ارسال نظرات