۰۱ دی ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۹۳۷۵۴
مدیر جامعه المصطفی العالمیه واحد گرگان:

وحدت حوزه و دانشگاه سبب تحول در زیرساخت علمی و فرهنگی جامعه می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر جامعه المصطفی العالمیه واحد گرگان حوزه و دانشگاه را دو مغز متفکر و قلب تپنده جامعه اسلامی دانست و گفت: وحدت این دو مرکز علمی نظام اسلامی سبب رشد و شکوفایی علمی در کشور خواهد شد.
وحدت حوزه و دانشگاه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام کریم رفیعی، مدیر جامعه المصطفی العالمیه واحد گرگان، امروز در هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه استان که در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار شد، حوزه و دانشگاه را دو مغز متفکر و قلب تپنده جامعه اسلامی دانست و گفت: وحدت این دو مرکز علمی نظام اسلامی سبب رشد و شکوفایی علمی در کشور خواهد شد.

وی با بیان این که حوزه و دانشگاه نقش سرنوشت سازی در تعالی و شکوفایی یا رکود و انحطاط جامعه به عهده دارند، افزود: همدلی و وحدت این دو مرکز بزرگ علمی و فرهیخته کشور زمینه ساز پیشرفت و تعالی نظام اسلامی در بخش های دیگر خواهد بود.

مدیر جامعه المصطفی العالمیه واحد گرگان، تحول فرهنگی را زیر ساخت سایر تحول ها در کشور دانست و خاطرنشان کرد: این تحول با وحدت و حوزه و دانشگاه به عنوان دو بال اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محقق خواهد شد.

حجت الاسلام رفیعی در ادامه سخنان خود به تلاش سی سال دشمنان نظام اسلامی به ایجاد تفرقه و اختلاف میان حوزه و دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: امام راحل با دور اندیشی و هوشیاری همواره بر وحدت این دو مرکز بزرگ علمی کشور تأکید داشتند.

وی با بیان این که سلطه گران در طول سال های اخیر از هر فرصت برای تفرقه و اختلاف میان حوزویان و دانشگاهیان استفاده کردند، تصریح کرد: اما هوشیاری اساتید حوزه و دانشگاه مانع از تحقق اهداف شوم دشمنان شد.

رامین رحمانی، رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گلستان نیز در ادامه این مراسم در تبیین مسیر دین و علم گفت: دین هدف را مشخص می‌کند و علم به آن سرعت می‌بخشد.

وی با اشاره به این که حوزه و دانشگاه هر دو یک نهاد علمی هستند اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت آخرت و دنیا است و تحکیم و تنظیم این وحدت بر عهده عناصر حوزه و دانشگاه است.

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه در واقع وحدت دین و علم است گفت: وحدت این دو مرکز بزرگ علمی، وحدت در هدف است و هدف این است که همه به سمت یک جامعه اسلامی پیشرفته حرکت کنیم.

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گلستان نیز در این جلسه اظهار داشت: حوزه و دانشگاه باید مکمل هم باشند و زمانی می توانند مکمل هم باشند که هر دو همدیگر را باور داشته باشند و بپذیرند که هر دو نهاد برای جامعه لازم و ضروری هستند.

وی گفت:حوزه و دانشگاه به عنوان دو بازوی علمی و فرهنگی ولایت، مسؤول پاسداری از فرهنگ و ارزش های اسلامی نظام اند از این رو وحدت این دو نهاد از اهم اموری است که در تبیین جایگاه فکری و فرهنگی نظام باید مورد توجه قرار گیرد./950/پ202/الف
ارسال نظرات