۰۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۹۳۸۰۸
آیت‌الله سبحانی:

مسؤولان برای کاهش تلفات و تصادفات رانندگی چاره اندیشی کنند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی، خواستار چاره اندیشی مسؤولان برای کاهش تصادفات و تلفات سوانح رانندگی در کشور شد و از آمار بالای تلفات جاده ای در کشور ابراز تاسف کرد.
آيت الله جعفر سبحاني آيت الله جعفر سبحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، ظهر پنج شنبه در دیدار مسؤولان راه و ترابری استان قم، ارتباط مسؤولان با مراجع تقلید و علما را امری بسیار مثبت ارزیابی کرد.

وی تصریح کرد: این ارتباط و تعامل تاثیرات بسیاری را به همراه دارد، از سویی مراجع تقلید و علما می توانند مطالب و دیدگاه های خود و مردم را به مسؤولان منتقل کنند و از سویی دیگر مسؤولان دستگاه ها نیز می توانند گزارش اقدامات انجام شده را ارائه دهند.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به آیات و روایاتی، آبادانی و عمران زمین را یکی از اهداف خلقت انسان عنوان کرد و گفت: یکی از روش های آبادانی زمین، وجود راه های ارتباطی و مواصلاتی است.

وی با ابراز تاسف از آمار بالای کشته شدگان در تصادفات جاده ای کشور، خواستار چاره اندیشی مسؤولان ذیربط در این خصوص شد و خاطرنشان کرد: باید دست اندرکاران امر با کار کارشناسی لازم این مساله را در دستور کار قرار دهند تا حجم تلفات و تصادفات کاهش یابد.

حضرت آیت الله سبحانی، با اشاره به نقش هر یک از جاده، راننده و وسیله نقلیه در بروز تصادفات، تصریح کرد: این مسائل باید بررسی شود و با توجه به این مهم رانندگان وسایل نقلیه نیز باید با رانندگی مطمئن و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به کاهش تصادفات و تلفات کمک کنند.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام عید نوروز، از مسؤولان خواست با آسیب شناسی و اتخاذ تمهیدات مناسب به این مساله توجه کنند و ادامه داد: کشته شدن یک نفر در سوانح رانندگی نه تنها یک خانواده، بلکه ده ها خانواده را عزادار و به اقتصاد کشور لطمه و خسارت وارد می کند.

همایشی به منظور آسیب شناسی تصادفات در کشور برگزار شود

این مرجع تقلید بر ضرورت برگزاری همایشی به منظور آسیب شناسی تصادفات و سوانح رانندگی در کشور تاکید کرد و ابراز داشت: این همایش باید با حضور کارشناسان، متخصصان و نهادهای دست اندکار در امر راهنمایی و رانندگی و راه های کشور برگزار شود تا گره ها و مشکلات مورد بحث کارشناسی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: نهادهایی که در این زمینه مسؤول و دست اندکار هستند، اگر با هم بنشینند و تعامل داشته باشند در کاهش تصادفات و تلفات رانندگی بسیار مؤثر خواهد بود، البته رانندگان نیز باید به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ملتزم باشند.

این استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه همه باید برای کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده ای در کشور تلاش و همکاری کنند، بیان داشت: امروز جهان اسلام چشم به جمهوری اسلامی ایران دوخته است و با توجه به تبدیل شدن انقلاب اسلامی به درختی تنومند ما باید به الگویی برای این کشورها تبدیل شویم.

این مرجع تقلید همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت راه های قم، گفت: مشکل راه قم به تهران با احداث اتوبان تا حدود بسیار زیادی حل شده است، اما هنوز مشکلاتی وجود دارد که باید کارشناسی و مرتفع شود.

حضرت آیت الله سبحانی سرعت در اجرای پروژه های راه و ترابری قم را امری ضروری دانست و خواستار چاره اندیشی مسؤولان ذیربط در این ارتباط شد.

گفتنی است در ابتدای این دیدار که در مؤسسه امام صادق(ع) برگزار شد، آقایان داریوش نظری مدیر کل راه و ترابری استان و حسن رحمانی مدیرکل حمل و نقل و پایانه های قم نیز گزارشی از اقدامات انجام شده و وضعیت راه های استان ارائه کردند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات