۰۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۹۴۰۱۳
امام جمعه بناب:

اجرای کامل طرح هدفمندی یارانه‌ها، ناامیدی حتمی دشمنان نظام را به همراه دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بناب با اشاره به اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: دشمنان تبلیغات سوء گسترده‌ای علیه اجرای این طرح از ماه‌ها قبل آغا از کرده اند، البته طبیعی است چراکه عملی شدن این طرح موجب خودکفایی بیش از پیش ملت ایران خواهد بود.
مراسم عمامه گذاري طلاب حوزه علميه بناب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری ‌بنابی، امام جمعه بناب، امروز در جمع علما، روحانیان و طلب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) با اشاره به اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: دشمنان تبلیغات سوء گسترده‌ای علیه اجرای این طرح از ماه‌ها قبل آغا از کرده اند، البته طبیعی است چراکه عملی شدن این طرح موجب خودکفایی بیش از پیش ملت ایران خواهد بود.

وی با بیان این‌که شایعه پراکنی و بدببین کردن مردم نسبت به نظام و مسؤولان ترفند جدید استکبار جهانی علیه ملت ایران است، گفت: نباید لحظه ای از توطئه‌های شوم معاندان داخلی و خارجی غافل بود، شایسته است مردم نهایت همکاری را با دولت در اجرای این طرح داشته باشند.

حجت الاسلام باقری بنابی با اشاره به ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و قناعت با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: متأسفانه طی سال های اخیر اصراف در حوزه مصرف نان و سوخت بیش از حد یود، به گونه ای که ثروتمندان نهایت استفاده را از یارانه‌ها داشتند.

امام جمعه بناب ادامه داد: مصرف نان در روزهای اخیر به حدود نصف مصرف روزهای قبل کاهش یافته، پس معلوم می‌شود که قبلا چقدر سرمایه ملی کشور هدر می‌رفت، این اسراف در سایر بخش‌های جامعه از جمله حمل های انرژی و برق نیز مشاهده می شد.

حجت الاسلام باقری‌بنابی رشد اقتصادی چین را ناشی از فرهنگ صحیح مصرف در ین کشور دانست و گفت: اجرای طرحِ تحول اقتصادی و هدفمند کردن یارانه ها هرچند ظاهری تلخ برای عوام دارد، ولی درصدد اصلاح ریشه‌های خشکیده و فاسد اقتصادی کشور است.

وی با تأکید بر نظارت دقیق مسؤولان بر قیمت بازار تأکید کرد: باید برای مقابله با سوءاستفاده‌های احتمالی در اجرای طرح چاره‌جویی شده و همه ابعاد در نظر گرفته شود، باید دستگاه‌های دولتی همزمان و به صورت مقتدرانه وارد عمل شوند و به صورت جدی با محتکران و اخلالگران نظام اقتصادی مقابله کنند.

امام جمعه بناب خواستار همکاری بازاریان، اصناف و کسبه و همچنین رعایت انصاف در خرید و فروش‌ها شد و گفت: امروز و فردا ملاک نیست و با این دو روز نمی‌شود خود را خوشحال کنیم که چیزی نشد، برای بلند مدت باید برنامه‌ریزی شود.

وی اجرای صحیح طرح هدفمندی یارانه ها را گامی اساسی در جهت عدالت اجتماعی و جامعه مهدوی دانست و تصریح کرد: راهکارها برای تحقق جامعه مهدوی باید اصولی و ساز و کارها جامع باشد و درآمدهای مردم ملاحظه شود، چراکه اگر اغدعای جامعه امام زمانی داریم باید در همه زمینه ها توجه ویژه به فرهنگ مهدوی داشته باشیم./935/پ202/س
ارسال نظرات