۰۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۹۴۰۸۰
امام جمعه خوی:

نهم دی رفراندمی تاریخی برای تثبیت نظام جمهوری اسلامی بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان خوی گفت: حماسه مردمی 9 دی در واقع یک رفراندم تاریخی برای تثبیت پایه‌های نظام جمهوری اسلامی و پاسخ دندان شکن بر یاوه‌گویی‌های ایادی استکبار بود.
حجت الاسلام سيد رضي موسوي شکوري
امام جمعه شهرستان خوي
حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه شهرستان خوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، با تبریک حماسه مردمی 9 دی به عموم مردم متعهد ایران به ویژه رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: این حماسه عظیم پس از حوادث دلخراش در محرم 88 که از ناحیه منافقان، عوامل استکبار و عده ای از انسان های فریب خورده صورت گرفت و آن را دشمنان قسم خورده ملت متعهد ایران از جمله آمریکا و تعدادی از کشورهای اروپایی از جمله انگلستان و رژیم اشغالگر قدس مدیریت می کردند.

وی در ادامه حماسه مردمی 9 دی را رفراندمی برای تثبیت پایه های نظام جمهوری اسلامی و پاسخی دندان شکن بر یاوه گویی های استکبار جهانی عنوان و تصریح کرد: این حماسه به عنوان چندمین بار بر جهانیان ثابت کرد ملت ایران در دفاع و حمایت از مقدسات خویش با هیچ کس معامله نخواهند کرد و برتوهین کنندگان به ارزش های دینی تودهنی فراموش نشدنی خواهد زد.

حجت الاسلام شکوری با اشاره به 9 دی روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» تصریح کرد: مردم ولایت مدار ایران با این حماسه مردمی ثابت کردند پس از گذشت سه دهه همچنان به اهداف و آرمان های انقلاب و ولایت فقیه پایدار هستند.

حماسه 9 دی بصیرت و ولایت مداری ملت ایران را به نمایش گذاشت

وی در ادامه خاطر نشان کرد: حضور میلیونی مردم در 9 دی وفاداری، بصیرت، دشمن شناسی، زمان شناسی و ولایت مداری ملت متعهد ایران را در مقابل چشم جهانیان به نمایش گذاشت و اثبات کرد که ملت ایران فریب هیچ گونه توطئه را نخواهند خورد و در ایام فتنه و بروز بحران در جامعه، بصیرت و قدرت تشخیص سره از ناسره و حق از باطل را دارند.

رییس حوزه علمیه خوی در بخش دیگری از مطالب خود یادآور شد: نکته ای که لازم است همه مسؤولان نظام، نخبگان جامعه، سیاستمداران و جریان های سیاسی مورد توجه قرار دهند این است که قدر ملت متعهد ایران اسلامی را بدانند و در گسترش بصیرت دینی، موضع گیری به موقع، معرفی توطئه های دشمنان و شناختن وظایف سنگین خود در فتنه ها و بحران ها نهایت تلاش را توأم با زمان شناسی داشته باشند.

حوزویان نقش محوری ولایت فقیه در عصر غیبت را تشریح کنند

وی همچنین از نخبگان جامعه به ویژه حوزویان، دانشگاهیان و مبلغان دینی درخواست کرد: در تشریح علمی جایگاه امامت و ولایت در سطح جامعه با بهره‌گیری از ابزارهای متنوع، تبیین توطئه‌های دشمنان متناسب با شرایط زمانی و مکانی، توضیح نقش محوری ولایت فقیه در عصر غیبت و بررسی ابعاد اعتقادی و کلامی آن در مراکز علمی، توجه عمیق و علمی به موضوع جریان شناسی و تحلیل جریان های سیاسی جامعه، تقویت بُعد معنوی و اخلاقی جامعه و جلوگیری از انحرافات فکری و درنهایت تحلیل و بررسی تاریخ سیاسی اسلام به ویژه زندگی سیاسی اهل بیت‌(ع) به وظایف سنگین خود به نحو احسن عمل کنند و با توجه به حساسیت شرایط و پیچیدگی توطئه های دشمنان در انجام این وظایف غفلت نکنند.

امام جمعه خوی در پایان ابراز داشت: امیدواریم اقشار مختلف جامعه در گرامی‌داشت حماسه 9 دی، روز ‌بصیرت و میثاق امت با ولایت،‌‌ به وظیفه انقلابی خود که همان حضور گسترده در اجتماعات این روز است نهایت عنایت را داشته باشند.‌/938/ت302/س
ارسال نظرات