۰۸ دی ۱۳۸۹ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۹۴۳۷۱
مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

خلق حماسه 9 دی مدیون روشنگری های عالمانه رهبر معظم انقلاب بود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی و برکات حضور ایشان در خاموش کردن آتش فتنه 88 برای همه روشن بود، گفت: خلق حماسه عظیم نهم دی مدیون روشنگری های عالمانه مقام معظم رهبری در دوران فتنه بود.
مسؤول شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي گيلان
حجت الاسلام مجتبی اشجری، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حماسه نهم دی سال گذشته را تکرار شکست آمریکا و تداعی خاطرات شکست در صحرای طبس عنوان کرد و گفت: آمریکای جنایت کار در صحرای طبس در چه ذلتی میان آتش قدرت الهی سوخت و سال گذشته  نیز در آتش خشم ملت ولایت مدار ایران اسلامی که با حضور خود بر علیه افکار پلید و توطئه های شوم دشمنان قیام کردند آتش گرفت.
 
وی، حماسه 9 دی را نقطه عطف و یک رفراندوم بزرگ برای جمهوری اسلامی و مردم ولایت مدار ایران دانست و گفت: ملت ایران با خلق حماسه نهم دی در واقع معنای واقعی بصیرت را به جهانیان ثابت کردند.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان حماسه نهم دی را روز فرقان انقلاب اسلامی دانست و با بیان این که در این روز حق از باطل تفکیک شد و سره از ناسره جدا گردید، خاطرنشان کرد: خلوصی که مردم ایران در انقلاب اسلامی داشتند مشخص و جاودانه شد.
 
حجت الاسلام اشجری با بیان این که ملت ایران اسلامی در نهم دی سال گذشته نشان دادند که همان فراضی که در زیارت عاشورا بر زبان می آورند را قبول دارند و به آن معتقدند، ادامه داد: ملت ایرا با شور و حماسه نهم دی خواستند به خواص بگویند که سکوت هر مسلمان اهانت به قرآن است.

وی با تأکید براین که در آن برهه از زمان اشخاص باید شفاف حرف می زدند و موضع اصلی خود را مشخص می کردند، خاطرنشان کرد: برخی شخصیت های برجسته در زمان فتنه و مسائل انحرافی خوب ندرخشیدند و موضع خود را معین نکردند.

حجت الاسلام اشجری با اشاره به این که خواص در دوران فتنه تولی داشتند ولی تبرا نداشتند و با کلی گویی، هرج و مرج عظیمی در اذهان عمومی ایجاد کردند، ادامه داد: در بحث شناخت  دشمنان و مقابله با آن تمایلی به بیان نام آنها نداشتند و آنها را محکوم نمی کردند و حتی از واژه فتنه استفاده نمی کردند، اما کسانی بودند که با تدوین هدف و تعیین مسیر در رفع مشکلات ایجاد شده گام برداشتند و این افراد نیز سابقه درخشانی داشتتند و از وجهه اجتماعی والایی برخوردار بودند.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که حال فعلی افراد مهم است، گفت: همانطور که خداوند متعال در قرآن کریم به مسأله ریزش و رویش اشاره دارد و به اهل ایمان می فرماید: اگر کسی از دین و آیین خود برگشت نگران نباشید زیرا کسانی جانشین آنها خواهند شد که به خداوند عشق می ورزند و خدا نیز آنها را دوست می دارند؛ در فتنه 88 نیز عده ای که دارای سوابق انقلابی بودند، سربازان جنگ نرم دشمنان شدند و همنوا و همسو با رسانه های بیگانه، استکبار جهانی و گروهک های مربوط به آنها شدند و برخی از هزینه های تبلیغاتی خود را از آنجا تامین می کردند.

وی بیان داشت: برخی از افراد که در برهه ای از انقلاب خود را به امام راحل نزدیک می دانستند و فکر می کردند که این سابقه حضور و همراهی باعث می شود که فتنه آنها نادیده گرفته شود و با این تفکر با جسارت در مقابل رهبر معظم انقلاب اسلامی ایستادند و فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر هم پیمانی با ولی امر زمان را فراموش کردند.

حجت الاسلام اشجری ادامه داد: در فتنه سال گذشته کسانی که در عمل التزامی به دین، اسلام و ایران نداشتند و خود را به لفظ و در نوشتار ملتزم به قانون مطلقه ولایت فقیه معرفی می کردند رسوا شدند.

وی خاطرنشان کرد: کسی که فرم کاندیداتوری ریاست جمهوری را پر می کند در واقع التزام خود به کشور و قوانین حاکم در آن را نشان می دهد که متأسفانه در این دوره انتخابات ریاست جمهوری کسانی بودند که التزام عملی خود را نشان ندادند، صف خود را از دشمن جدا نکردند، فرمایشات مقام معظم رهبری را فصل الخطاب قرار ندادند و برای آرای مردم احترامی قائل نشدند و با دشمنان اسلام و ایران هماهنگ شدند و شعارهای اصیل انقلابی را زیر سؤال بردند و به ملت های مسلمان اهانت کردند، حزب الله لبنان و مردم غزه را به عنوان یک معضل برای ایران و ایرانی معرفی کرده و مورد تهمت ناروا قرار دادند.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، اضافه کرد: همچنین در عاشورای حسینی که از بزرگترین روزهای مسلمانان جهان است، شمرگونه عمل کردند و قداست این حادثه تاریخی را خدشه دار کرده و حرمت ماه مبارک رمضان را با روزه خواری های علنی شکستند.

حجت الاسلام اشجری با اشاره به این که بصیرت که از بیانات و فرمایشات اصلی مقام معظم رهبری است در نهم دی سال گذشته به وضوح جلوه گر بود، ادامه داد: حماسه نهم دی تشییع جنازه فتنه گران بود.

وی با بیان این که در حماسه نهم دی اوج ایمان، باورمندی و عزم یک ملت انقلابی بعد از 21سال به جهانیان نشان داده شد، گفت: هیچ حادثه ای در طول انقلاب اسلامی با حماسه 9دی قابل قیاس نیست.

حجت الاسلام اشجری ادامه داد: اگر حماسه بزرگ نهم دی محقق نمی شد تاریخ انقلاب اسلامی از افتخاری بزرگ محروم می شد، این روز آنقدر عظمت دارد که باید در رابطه با آن ساعت ها بحث و بررسی کرد و زمینه های پیدایی این مسأله، روش های مقابله، ابعاد حضور مردم، نوع واکنش کشورهای جهان برای تبلیغ منفی و بزرگ نمایی این مساله را واکاوی کرد.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، خاطرنشان کرد: اگر کشور بخواهد ثبات درستی داشته باشد، مردم آن باید بینش عمیق و بالایی داشته باشند و برای رسیدن به بینش کافی باید به فرمایشات رهبر انقلاب به عنوان دیده بان نظام احترام ویژه ای قائل شوند.

وی با بیان این که نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی و برکات حضور ایشان در خاموش کردن آتش فتنه 88 برای همه روشن بود، گفت: خلف حماسه عظیم نهم دی مدیون روشنگری های عالمانه مقام معظم رهبری در دوران فتنه بود.

حجت الاسلام اشجری با اشاره به این که وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی در ثبات انقلاب نقش اساسی و کلیدی دارد، افزود: هدایت های عالمانه ولی امر مسلمین جهان در طوب سی سال گذشته عامل پیشرفت های ایران اسلامی در حوزه های مختلف بوده است./950/ت302/الف
ارسال نظرات