۰۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۹۴۴۶۷
خطیب جمعه نجف اشرف:

جهان متمایل به تشیع است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف تاکید کرد که مردم سراسر جهان به سمت مذهب تشیع متمایل شده اند.
سيد صدر الدين قپانچي؛ خطيب جمعه نجف اشرف
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف، روز گذشته در جمع دانشجویان و استادان دانشگاه امام مهدی(عج) این شهر، پیامبر اکرم(ص) را نور هدایت توصیف کرد و گفت: ذکر نام حضرت محمد(ص) سبب پیوند دل ها با اسلام می شود و دانشجویان باید از این نور استفاده کنند و دلهایشان همواره به یاد پیامبر(ص) باشد.

وی حادثه عاشورا را جاودانه خواند و افزود: حماسه عاشورا تنها یک مصیب مربوط به سالهای پیش نیست و اگر چنین بود یاد و خاطره نهضت امام حسین(ع) تاکنون در یادها باقی نمی ماند ولی هم اکنون شاهد آن هستیم که همه چیز در جهان تغییر کرده است لیکن اباعبدالله(ع) همچنان در یاد ساده ترین افراد حضور دارد.

حجت الاسلام قبانچی با اشاره به برگزاری همایش تقریب مذاهب در استانبول ترکیه تصریح کرد: در مدت حضور در این همایش مشاهده کردم که صدای اذان و ندای ملکوتی «لا اله الا الله» و «محمد رسول الله(ص)» سراسر این شهر را که مکانی جهت سفر توریستهای غربی است شنیده می شد و این پیروزی بزرگی برای اسلام است.

خطیب جمعه نجف اشرف جهان را متمایل به تشیع عنوان نمود و اظهار داشت: علیرغم ممنوعیت برخی از امور نظیر ممنوعیت عمامه و حجاب، تمایل جهانیان به مذهب تشیع کاملا آشکار است و مردم به سمت تشیع متمایل شده اند./980/گ
ارسال نظرات