۱۳ دی ۱۳۸۹ - ۰۱:۳۶
کد خبر: ۹۴۶۶۴
رهبر شیعیان بحرین:

حکومت های عربی که نسبت به ملت های خود زورگو هستند در مقابل اسرائیل خوار و ذلیل اند

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین تاکید کرد: امت اسلامی که سال ها به دلیل سیاستهای دیکتاتور مابانه حکومتها از هرگونه اظهار نظر به دور بودند هم اکنون به ذات متمدنانه و پیروی از اسلام عزیز که به حق و عزت و کرامت بشر اهتمام فراوانی دارد برگشته اند.
آيت الله شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين و خطيب جمعه شهر دراز
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین طی سخنانی که در مسجد امام صادق(ع) شهر دراز این کشور ایراد نمود از عملکرد حکام عرب در قبال شهروندانشان به شدت انتقاد کرد و گفت: بسیاری از حکام کشورهای اسلامی و عربی تلاش می کنند تا قدرت و هیبت فراوانی بدست آورند و بدین وسیله فضای خفقان را بر جامعه حاکم سازند تا مردم بدون هیچ بحث و اعتراض، تصمیمات دولت را بپذیرند.

وی افزود: ملت ها تغییر کرده اند و دیگر در برابر غارت و سرقت، قتل و کشتار، دین و ارزش فروشی و فروش وطن سکوت نمی کنند و در برابر همه این اقدامات اعتراض می نمایند و در برابر تصمیمات اینچنینی حکومت ها می ایستند.

آیت الله شیخ عیسی قاسم امت اسلامی را هوشیار خواند و تصریح کرد:امت اسلامی که سالها به دلیل سیاستهای دیکتاتور مابانه حکومتها از هرگونه اظهار نظر به دور بودند هم اکنون به ذات متمدنانه و پیروی از اسلام عزیز که به حق و عزت و کرامت بشر اهتمام فراوانی دارد برگشته اند و هم اکنون در برابر ظلم و ستم حکام دیکتاتور ایستاده اند و از اینکه این حکومتها به غارت اموال و سرقت آرای ملت می پردازند به شدت معترض هستند.

رهبر شیعیان بحرین با اشاره به دوری ملتها از حکومتها اظهار داشت: بیداری مسلمانان و ایستادگی در برابر حکومتهای دیکتاتور سبب دوری آنان از ملتها شده است و این حکومتها دیگر قادر به بازگرداند مردم به دوران سابق نیستند و تا هنگامی که خود را حافظ مصالح ملت ندانند نمی تواند رابطه خوبی با آنان داشته باشند.

وی با اشاره به خواری این حکومتها در برابر اسرائیل بیان داشت: حکومتهای عربی که در برابر ملت خود بسیار قدرتمند و زورگو هستند در برابر اسرائیل به شدت ضعیف، خوار و بی ارده بوده و کار را به جایی رساندند که از شعارهای حمایت از فلسطین و اینکه مساله فلسطین و قدس را مهمترین مساله جهان عرب می دانستند به تدریج عقب نشینی کرده و با سازش در برابر این رژیم، خیانت بزرگی در حق امت روا داشتند.

شیخ عیسی قاسم با اشاره به مذاکرات انجام شده میان اسرائیل و فلسطین خاطرنشان ساخت: به بن بست رسیدن مذاکرات توسط رژیم صهیونیستی و فشار ظاهری آمریکا به این رژیم با هدف نشان دادن قدرت رژیم صهیونیستی به حکومتهای عربی و در نتیجه سر تعظیم فرود آوردن آنان صورت می گیرد و بدین ترتیب است که حکومت هایی که در برابر ملتشان قدرتمند هستند در برابر اسرائیل ضعیف و ناتوانند.

خطیب جمعه شهر دراز بحرین از انتشار شایعه دریافت رشوه 20 میلیون دلاری توسط آیت الله سیستانی از آمریکا ابراز تاسف کرد و گفت: تصدیق یا تکذیب خبر دریافت رشوه 20 میلیون دلاری توسط آیت الله سیستانی از دونالد رامسفلد وزیر دفاع سابق آمریکا برای اشغال عراق هیچ تفاوتی ندارد، زیرا این خبر فاقد اعتبار و بی ارزش است. رامسفلد خادم سیاستهای آمریکاست و این کشور چشم دیدن فقهای مخلص اسلام که سد بزرگی در تحقق اهدافشان در بلاد اسلامی است را ندارد و آشکار است که هدف قرار دادن آیت الله سیستانی که تلاش فراوانی جهت حفظ وحدت عراق و تصویب قانون اساسی به دور از دخالت بیگانگان داشت با سیاستهای رامسفلد و آمریکا سازگار نیست.

وی سوء استفاده برخی گروهها و افراد از این شایعه را محکوم کرد و ادامه داد: آیت الله سیستانی در علوم اسلامی متبحر است، میلیونها تن از مردم برای دریافت جواب احکام شرعی در زمینه های مختلف به وی رجوع می کنند، تربیت شده اسلام است، اخلاق بالایی دارد، آیا مردی که این ویژگیها را دارد با 20 میلیون دلار همه چیز را فراموش نموده و با آغوش باز از این پول استقبال می کند.

آیت الله شیخ عیسی قاسم تاکید کرد: تاسف آورتر آن است که برخی از افراد از این شایعه ها به سرعت سوء استفاده کرده و کار را به جایی رساندند که این عالم را مرتد خواندند، ولی این افراد باید بدانند که میلیونها مقلد و دوستدار این مرجع تقلید، فریب این شایعات را نمی خورند و همه این تلاشها بیهوده است.

گفتنی است مدتی پیش شایعه این منتشر شد مبنی بر اینکه دونالد رامسفلد وزیر سابق دفاع آمریکا در کتاب خاطرات خود به پرداخت رشوه 20 میلیون دلاری به آیت الله سیستانی برای تسهیل در اشغال عراق و صدور فتوای حرمت جنگ با نیروهای آمریکایی اشاره کرده است.

دفتر رامسفلد این شایعه را به شدت تکذیب کرد ولی برخی از علمای سلفی از این شایعه علیه این مرجع تقلید و شیعیان سوء استفاده کردند و آیت الله سیستانی را مرتد و شیعیان را یهودی خواندند./980/گ
ارسال نظرات