۱۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۹۴۷۳۲

مرکز اسلامی التوعیه بحرین اهانت به آیت الله سیستانی را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ مرکز اسلامی التوعیه بحرین اهانت علما و گروههای سلفی گرا به حضرت آیت الله سیستانی و اتهام وی به دریافت رشوه از آمریکا را به شدت محکوم کرد.
ـآيت الله سيستاني
به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز اسلامی التوعیه وابسته به شیعیان این کشور طی پیامی، انتشار شایعه علیه حضرت آیت الله سیستانی را به شدت محکوم کرد.

در این پیام آمده است: توهین و افترا به مراجع دینی امر محکومی است و هیچ کس حق ندارد در برابر این اقدامات سکوت اختیار کند یا بی تفاوت باشد، ادامه این اهانت ها و گسترش اکاذیب نسبت به این مرجع اعلا، توهین به چندین میلیون نفر از مقلدین و دوستدار این مرجع تقلید به شمار می آید.

این مرکز اسلامی افزود: افراد و گروههای که به حضرت آیت الله سیستانی توهین کرده و افتراهایی را به ایشان منتسب کردند باید مورد محاسبه قرار گیرند. منابر دینی نباید به پایگاهی برای گسترش فتنه و اتهام پراکنی به طایفه بزرگی از مسلمانان تبدیل شود.

گفتنی است انتشار شایعاتی مبنی بر اینکه دونالد رامسفلد وزیر دفاع سابق آمریکا در کتاب خاطرات خود به پرداخت رشوه 20 میلیون دلاری به حضرت آیت الله سیستانی جهت تسهیل در اشغال عراق توسط آمریکا و صدور فتوای حرمت مبارزه با اشغالگران موجی از واکنشها را در پی داشت و برخی از علمای سلفی از این شایعه سوء استفاده کرده و به شدت به این مرجع تقلید و شیعیان جهان حمله کردند.

این شایعه که با واکنش شدید علما و گروههای مختلف شیعه مواجه شده است توسط دفتر رامسفلد تکذیب شد./980/گ
ارسال نظرات