۱۷ دی ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۹۵۰۷۳
با حضور پرشور بانوان؛

همایش بزرگداشت حماسه 17 دی درمشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگداشت حماسه 17 دی با حضور بانوان مسوول هیئات وجلسات مذهبی مشهد برگزار شد.
بانوان مبلغ، زنان مبلغ، همايش زنان
حجت الاسلام حسن صباغیان، رییس شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد اظهار داشت: همایش بزرگداشت حماسه 17 دی با حضور بیش از 500 تن از بانوان مسوول هیئات وجلسات مذهبی مشهد 16 دیماه در محل اداره کل تبلیغت اسلامی خراسان برگزار شد.

وی افزود: این همایش برای نخستین بار و با هدف هویت بخشی ارزش های انقلاب و نظام و انتقال این ارزش های ملی مذهبی به جامعه بانوان در مشهد با همکاری شهرداری مشهد و اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزار شد.
حجت الاسلام صباغیان با بیان اینکه 800 هیئت مذهبی بانوان وجود دارد ابراز داشت: در این برنامه خانم نیلچی زاده، کارشناس امور مذهبی درخصوص ویژگی های زنان انقلابی ووظایف زنان امروز در قبال ارزش ها به ایراد سخن پرداخت.

رییس شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی در خصوص وقایع 17 دی مشهد خاطرنشان کرد:پس از حمله به بیمارستان امام رضا(ع) واستانداری خراسان، نخستین تظاهرات خاص زنان وبا مدیریت صرف خود بانوان به پیروی از حضرت زینب(س) در اعتراض به ظلم رژیم طاغوت برگزار شد.

وی درادامه از همه بانوان خصوصا مسوولان هیئات مذهبی خواست تا در کنار ترویج شعائر دینی و عزاداری اباعبداالله(ع) به هویت های ملی فکر کنند و ارزش ها و شاخص های نظام را نیز حتما مدنظر قرار داده ودر جلسات خود بدان بپردازند تا نسل های اینده نیز با ارزش های انقلاب اشنا شده و الگو بگیرند.

حجت الاسلام صباغیان وی همچنین در خصوص نظارت بر جلسات مذهبی بانوان تصریح کرد: بر همه جلسات مذهبی سطح شهر که در این سازمان ثبت شده اند نظارت داریم در صورت نیاز خطیب اعزام می کنیم و در صورت هرگونه آسیب و مشکلی برخورد قاطع انجام خواهد شد.

وی در پایان، استقبال از بیش از چهار هزار هیئت ورودی به مشهد، برگزاری یادواره شهدای هیئات مذهبی، مسابقه وبلاگ نویسی با موضوع انقلاب، دیدار با خانواده شهدا، گفتمان انقلاب در بیش از صد هیئت مشهد و برپایی نمایشگاه فرهنگ ومناسبت های دینی در پایانه مسافربری مشهد را از برنامه های دهه پایانی صفر ودهه فجر انقلاب ایرن شورا اعلام کرد./930/پ202/ص
ارسال نظرات