۱۷ دی ۱۳۸۹ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۹۵۰۷۵
خطیب جمعه کاظمین:

جهانیان از عشق شیعیان به اباعبدالله شگفت زده اند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کاظمین تصریح کرد: جهانیان از اینکه شیعیان اینگونه نسبت به امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) عشق می ورزند شگفت زده شده اند.
شيخ جلال الدين صغير
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ جلال الدین صغیر خطیب جمعه کاظمین طی خطبه های این هفته که در مسجد براثا برگزار شد با اشاره به آغاز پیاده روی عاشقان حسینی به سمت کربلا برای ادای مراسم اربعین گفت: فرزندان استانهای جنوبی عراق مثل سالهای گذشته پیاده روی خود را به سمت کربلا برای مشارکت در مراسم میلیونی اربعین حسینی آغاز کرده اند. بسیاری از افراد عمق تاثیر این پیاده روی را متوجه نمی شوند لیکن اگر از زاویه های دیگری به این رویداد بیاندازند به اهمیت و عظمت این مراسم پی می برند.

وی افزود: پیاده روی میلیونی زائران اباعبدالله(ع) که از هفته ها پیش از اربعین حسینی صورت می گیرد حیرت جهانیان را در پی داشته است و آنان از اینکه شیعیان اینگونه نسبت به امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) عشق می ورزند شگفت زده شده اند، لیکن این شگفتی و حیرت، سوالاتی را در پی دارد و آنان پس از آگاهی از حادثه عاشورا نسبت به علت شهادت امام حسین(ع) پرس و جو و تحقیق کرده و به واقعیت پی می برند.

شیخ جلال الدین صغیر تصریح کرد: یکی از رهبران آمریکا حضور جوانان در مراسم پیاده روی را بی نظیر توصیف کرده است و این بدین معناست که این جوانان می توانند آینده کشور را رقم بزنند و مسوولان باید از هم اکنون برای این جوانان برنامه ریزی نمایند.

خطیب جمعه کاظمین خواستار فراهم شدن امکانات برای این جمعیت میلیونی شد و اظهار داشت: امیدوارم اداره اوقاف، هلال احمر و مسوولان هیئتهای حسینی امکانات لازم برای رفاه زائران فراهم سازند و این امر در پس سرمای امسال ضروری است.

وی نسبت به افزایش ترور در عراق هشدار داد و بیان داشت: ترور هدفمند مسوولان سیاسی و امنیتی نشان داد که دستگاههای امنیتی باید مورد بررسی قرار گیرد، زیرا انفجار خودروی مقامات عالی دستگاه امنیتی که خودشان باید از این اقدامات جلوگیری کنند مشخص می کند که این افراد جنایتکار و فاسد در این دستگاهها نفود کرده اند و از مسوولان می خواهم تا همانند ملت که در برابر بمباران و انفجارهای مختلف صبر کرده اند صبر پیشه نمایند و از وظایف خود کنار نروند.

حجت الاسلام صغیر از بازسازی حرم امام کاظم(ع) ابراز خرسندی کرد و گفت: از تولیت این آستان مقدس به دلیل تسریع در بازسازی حرم مطهر امام موسی کاظم(ع) تقدیر و تشکر می کنم./980/گ
ارسال نظرات