۱۷ دی ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۹۵۰۷۸
خطیب جمعه نجف:

نظامیان باید بر اساس ارزشهای اسلامی آموزش ببینند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف بر لزوم آموزش دیدن نظامیان بر اساس ارزشهای اسلامی و ملی تاکید کرد.
قبانچي خطيب جمعه نجف
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف طی خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری(س) برگزار شد با اشاره به فرارسیدن سالگشت تاسیس ارتش عراق گفت: نظامیان عراقی در حکومت گذشته با ظلم فراوان و قلع و قمع گسترده ای مواجه شده و بسیاری از آنان اعدام شده و در قبرهای دسته جمعی دفن شدند و پس از سرنگونی نظام طاغوتی صدام نیز با تروریسم داخلی و خارجی مواجه شده و بسیاری از آنان برای دفاع از وطن به شهادت رسیدند.

وی افزود: نظامیان عراقی باید بر اساس ارزشهای دینی و ملی آموزش بینند و از اینکه این نظامیان در مراسم مذهبی و عزاداریها مشارکت می کنند تقدیر می نمایم.

حجت الاسلام قبانچی از نامگذاری اولین روز صفر به نام روز اسلامی مبارزه با خشونت علیه زنان ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: نامگذاری اولین روز از ماه صفر به نام روز اسلامی مبارزه با خشونت علیه زنان که همزمان با ورود اسرای کربلا به شام صورت گرفت امر پسندیده ای است که توسط مرحوم سید عبدالعزیز حکیم پایه گذاری شد.

خطیب جمعه نجف تاکید کرد: خشونت علیه زنان مسلمان از حضرت فاطمه زهرا(س) آغاز شد و علیه حضرت زینت(س) که خشونت و ظلم های فراوانی را از خاندان اموی تحمل کرد ادامه یافت.

وی به ترور مسوولان و رهبران دستگاههای امنیتی اشاره کرد و بیان داشت: ترور مسوولان و رهبران امنیتی دستگاههای امنیتی عراق محکوم است و مراتب همدردی خود را با خانواده های قربانیان اعلام می نماییم.

حجت الاسلام قبانچی انفجار تروریستی کلیسای قدیسین در اسکندریه مصر را نیز محکوم کرد./980/گ
ارسال نظرات