۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۹۵۰۹۳
خطیب جمعه قفول بحرین:

شیعیان نباید بازیچه نقشه های دشمنان شوند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قفول بحرین با اشاره به تلاش های دشمنان جهت ایجاد فتنه و شکاف میان شیعیان در قالب اتهام پراکنی علیه علما تاکید کرد که شیعیان نباید بازیچه این نقشه ها شوند.
غريفي
به گزارش خبرگزاری رسا، علامه سید عبدالله غریفی خطیب جمعه قفول بحرین طی خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد هجمه های صورت گرفته علیه رهبر شیعیان بحرین را محکوم کرد و گفت: هجمه هایی که علیه آیت الله شیخ عیسی قاسم توسط برخی از شیعیان صورت گرفت و در نتیجه شاهد افزایش نزاع میان طرفداران و مخالفان این عالم بزرگ بودیم بسیار دردناک و تاسف آور است.

وی افزود: همه با این روند مخالف بوده و خواهان اتحاد شیعیان هستند لیکن برخی از اظهارات و سخنان از این امر جلوگیری می کند و تا زمانی که در رفتار خود تجدید نظر نکنیم این وضعیت ادامه خواهد داشت.

علامه غریفی مردم را به وحدت دعوت کرد و اظهار داشت: برای اینکه از بند غرور و خودبینی کاذب رها شویم باید مواضع صادقانه ای اتخاذ کنیم و با واقعیتها همراه شویم تا از این بند که ما را به اختلاف و شکاف روانه می سازد رها شویم و اجازه ندهیم که بیش از این، ضعف بر ما فائق آید.

خطیب جمعه قفول بحرین، مردم را از اتهام پراکنی علیه یکدیگر بر حذر داشت و تصریح کرد: هر کس حق دارد به مساله ای اعتقاد داشته باشد ولی نباید این حق را به خود بدهد که دیگری را به دلیل اینکه به این اعتقاد باور ندارد مورد اتهام قرار دهد، بلکه وظیفه دارد تا اعتقاد دیگران را بر اساس دلیل و منطق نقد کند.

وی تاکید کرد: دشمنان تلاش فراوانی جهت انجام دسیسه و شکاف میان شیعیان انجام می دهند و ما نباید بازیچه این نقشه ها شده و علیه یکدیگر سنگربندی کنیم و اگر نقشه های آنان تن دهیم شاهد اوضاع بدتری برای شیعیان خواهیم بود.

علامه غریفی بر لزوم حمایت از نمادهای دینی تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: آیت الله شیخ عیسی قاسم از نمادهای دینی شیعیان به شمار می آید و ما باید به این عالم که دارای پیشینه جهادی طولانی مدت، صداقت، اخلاص و کفایت دینی و سیاسی است افتخار کنیم و از این علما که فداکاریهای فراوانی را انجام داده اند حمایت نماییم./980/گ
ارسال نظرات