۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۹۵۱۱۴
ظهر امروز؛

نماینده ولی فقیه در کردستان با آیات نوری همدانی و جوادی آملی دیدار کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان کردستان با حضرات آیات نوری همدانی و جوادی آملی دیدار و گفت و گو کرد.
ديدار نماينده جديد ولي فقيه در استان کردستان با آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی نماینده جدید ولی فقیه در استان کردستان و مسؤول مؤسسه بزرگ اسلامی این منطقه با حضرات آیات نوری همدانی و جوادی آملی از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد.

بر اساس این گزارش حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی به همراه چند نفر از علمای منطقه کردستان ظهر امروز ابتدا در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی حضور یافت و با این مرجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در این دیدار با تبریک انتصاب حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در کردستان، برای وی در این مسؤولیت مهم و حساس آرزوی توفیق کرد.

این مرجع تقلید با بیان خاطراتی از زمان تبعید خود در استان کردستان خاطر نشان کرد: بنده مدتی در این استان تبعید بودم و خاطرات فراوانی از کردستان و مردمان این دیار به یاد دارم.

وی تصریح کرد: کردستان مردمانی بسیار با صفا، با ایمان و با فرهنگ دارد ، اهل تسنن منطقه نیز مردمانی با صفا ، دوست داشتنی و مهمان نواز هستند، مردم این منطقه از جمله شیعه و سنی سالیان سال در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی داشته و دارند.

این مرجع تقلید با بیان توصیه هایی به نماینده جدید ولی فقیه در استان کردستان تاکید کرد: نخستین مساله مهمی که باید به آن توجه کنید این است که همراه مردم باشید.

وی ابراز داشت: نخستین وظیفه و رسالت شما ایجاد و تقویت وحدت بین شیعه و سنی است و بدانید با وحدت و اتحاد مردم می توانید همه مشکلات را حل کنید.

حضرت آیت الله نوری همدانی توجه به مساله امنیت استان کردستان را مهم ارزیابی کرد و گفت: دشمنان سعی می کنند با توطئه های مختلف امنیت این منطقه را به هم بریزند و شما باید سعی کنید همواره در این منطقه امنیت برقرار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در کردستان، استکبار جهانی را دشمن مشترک شیعه و سنی دانست و تاکید کرد: در این منطقه حساس کشور از سویی گروه های معاند همچون پژاک که سر در آخور استکبار جهانی دارند دشمن مشترک شیعه و سنی به حساب می آیند.

وی ابراز داشت: از سویی دیگرگروه های سلفی دشمن مشترک مردم این منطقه هستند.

نماینده ولی فقیه در کردستان سپس در دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی حضور یافت و به صورت خصوصی و بدون حضور خبرنگاران با این استاد برجسته حوزه علمیه قم دیدار و گفت و کرد.

گفتنی است، پیش از این نیز نماینده ولی فقیه در کردستان با حضرات آیات وحید خراسانی، مکارم شیرازی و صافی گلپایگانی از مراجع تقلید و آیات ابراهیم امینی امام جمعه قم، سید محمود هاشمی شاهرودی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و سید محمد شاهرودی از اساتید حوزه دیدار و گفت و گو کرده بود. /924/پ202/ص
ارسال نظرات