۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۹۵۲۸۶
آیت الله نوری همدانی:

ملتی که روحیه جهاد و شهادت دارد از غرب و شرق هراسی ندارد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، رمز موفقیت های ملت ایران را در برخورداری از روحیه شهادت طلبی و جهاد عنوان کرد و گفت: ملتی که این روحیه را دارد از هیچ چیز هراسی ندارد.
درس خارج فقه آيت الله نوري همداني در مسجد اعظم قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار شماری از کارکنان و فرماندهان نیروی انتظامی شرکت کننده در اردوهای تعالی بصیرت قم، با اشاره به کتاب گرانسنگ نهج البلاغه، خواستار توجه ویژه جامعه به این کتاب شد.

وی تصریح کرد: این کتاب بعد از قرآن کریم جامع ترین کتاب است و خطبه ها، نامه ها و کلمات قصار امام علی(ع) را در خود جای داده است و جامعه باید به آن توجه بیشتری داشته باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی، با بیان اینکه در حال حاضر نامه امام علی(ع) به مالک اشتر به عنوان منشوری جامع در سازمان ملل متحد نگه داری می شود، ابراز داشت: کلمات قصار و خطبه های حضرت امام علی(ع) نیز حاوی نکات و مطالبی بسیار جالب و قابل تامل است.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه باید با نگرش جهان بینی اسلامی و الهی به دنیا بنگریم، ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران نیز بر اساس جهان بینی الهی و اسلامی شکل گرفته و استوار گردیده است.

این مرجع تقلید با تبیین شاخصه های جهان بینی الهی و اسلامی، ثبت و ضبط اعمال را یکی از شاخصه های جهان بینی اسلامی ارزیابی و با اشاره به آیات و روایاتی، تصریح کرد: عمل انسان به هر اندازه هم که کوچک باشد در پیشگاه الهی ثبت می شود و روزی به آن رسیدگی خواهد شد.

وی در ادامه سالروز قیام خونین مردم قم در 19دی سال 56 را گرامی داشت و با بیان اینکه 19دی یوم الله است، تصریح کرد: به دنبال انتشار مقاله اهانت آمیز به امام راحل در روزنامه اطلاعات، با عنوان استعمار سرخ و سیاه مردم قم به همراه علما و مراجع نسبت به این حرکت موهن اعتراض کردند.

این مرجع تقلید گفت: به دنبال حضور طلاب و روحانیان و سایر اقشار جامعه در خیابان های شهر قم ماموران رژیم شاه مردم را به گلوله بستند و عده ای از مردم و طلاب و روحانیان به خاک و خون کشیده شدند.

وی با بیان اینکه حرکت مردم قم در 19 دی در سایر شهرهای کشور نیز اعتراضات مردمی را برانگیخت، ابراز داشت: بنده نیز بنا به وظیفه ای که داشتم در این جریان سخنرانی کردم و اشعاری را سرودم که عوامل رژیم مرا دستگیر و به شهر خلخال تبعید کردند.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی روز به روز محرومان و مستضعفان بیدارتر و مستکبران خوار و ذلیل تر می شوند، یادآور شد: ملتی که فرهنگ شهادت و جهاد را دارا است از هیچ چیز واهمه و هراسی نداشته و اسارت برای او معنایی ندارد.

وی انقلاب اسلامی را الهام گرفته از قیام عاشورا خواند و تاکید کرد: نباید مجاهدت های مردم و رزمندگان را در انقلاب اسلامی فراموش کنیم، این گونه مجاهدت ها و قیام ها باید برای همیشه زنده بماند. /924/پ202/ع

ارسال نظرات