۲۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۹۵۶۸۴
آیت‌الله حسینی بوشهری:

دستگیری عوامل ترور شهید علی محمدی، ضربه سنگینی به موساد و رژیم صهیونیستی وارد کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم، دستگیری عوامل ترور شهید دکتر علی محمدی توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) را ستایش کرد و این اقدام را ضربه سنگینی به رژیم صهیونیستی و سرویس جاسوسی این رژیم منحوس دانست.
حجت الاسلام و المسلمين سيدهاشم حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم، در خطبه های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، دستگیری عوامل ترور استاد شهید دکتر علی محمدی توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) را اقدامی قابل ستایش ارزیابی کرد.

وی بیان داشت: ما در هفته گذشته شاهد تلاش فرزندان جمهوری اسلامی ایران و سربازان گمنام امام زمان(عج) در دستگیری عوامل ترور استاد شهید علی محمدی بودیم، که این موضوع را به ملت ایران، خانواده وی و همه مسؤولان تبریک می گوییم.

ماموران وزارت اطلاعات با دستگیری عامل ترور شهید علی محمدی ضربه محکمی به موساد وارد کردند

امام جمعه قم، دستگیری عوامل تررو شهید علی محمدی را ضربه سنگینی به جریان جاسوسی رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد و گفت: با همه پیچیدگی های کار و لایه بندی های جاسوسی سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی، ماموران وزارت اطلاعات توانستند با دستگیری عامل ترور این شهید دانشمند کشور، ضربه محکمی را به موساد و جریان اطلاعاتی این رژیم وارد سازند.

وی با بیان اینکه این مساله نشان دهنده حقانیت شهدا و آرمان خواهی ملت ایران است، تاکید کرد: خصومت و دشمنی رژیم غاصب صهیونیستی با ملت ایران پایان پذیر نیست.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران دست به هر گونه توطئه و حربه ای می زنند، ابراز داشت: این اقدام جنایت آمیز رژیم صهیونیستی و غاصب اسرائیل به کسانی که می گفتند ملت ایران در توهم دشمنی دیگران به سر می برد، نشان داد این موضوعات توهم نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، همراهی برخی از سرویس های اطلاعاتی منطقه با موساد در ترور دکتر علی محمدی را محکوم کرد و گفت: متاسفانه در این ترور ها برخی سکوت کردند و برخی هم همراهی کردند و حتی برخی از کشورهای منطقه نیز در این رابطه دخیل بودند.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار هزاران نفر از مردم قم با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالروز قیام خونین 19دی، بصیرت و آگاهی فوق العاده قمی ها را تحسین کرد.

وی با یادآوری فرازهایی از بیانات مهم مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم، خاطرنشان کرد: معظم له در این دیدار که در فضایی صمیمی برگزار شد، بصیرت، آگاهی، احساس تعهد و حضور در صحنه را از مهم ترین شاخصه های مردم قم دانستند و از مردم این شهر مذهبی به نیکی یاد کردند.

خطیب جمعه قم با اشاره به بخش های دیگری از بیانات رهبر انقلاب در دیدار با مردم قم، بیان داشت: ایشان با اشاره به موضوع فتنه گری ها تاکید کردند حرکتی که فتنه گران انجام دادند به وسیله دشمنان خارجی حمایت و طراحی شد و این مساله باعث شد که آنها مرتکب گناه بزرگی شوند.

وی از هوشیاری و زمان شناسی مردم قم در برهه های مختلف و مقاطع حساس قدردانی و تصریح کرد: مردم قم همچنان که در قیام 19 دی سال 56 پیشگام بودند، در حال حاضر نیز در صحنه حاضر و آماده هستند و از آرمان های انقلاب و ارزش های دینی دفاع و حراست می کنند.

مسؤولان استانداردهای لازم را در خصوص سیستم هوایی کشور اتخاذ و پیش بینی کنند

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود، کشته شدن شماری از هموطنانمان در سانحه هوایی ارومیه را تسلیت گفت وافزود: در این حادثه تنها بازماندگان افراد کشته شده داغدار نشدند، بلکه همه ملت ایران در این حادثه داغدار شدند.

وی ادامه داد: ما ضمن تسلیت کشته شدن این افراد، از افرادی که در ساعات اولیه به یاری حادثه دیدگان شتافتند تشکر می کنیم و از مسؤولان می خواهیم این حادثه و حوادث مشابه را ریشه یابی کنند و استانداردهای لازم را در خصوص سیستم هوایی کشور اتخاذ و پیش بینی کنند.

امام جمعه قم همچنین با اشاره به 27 دی ماه سالروز شهادت نواب صفوی، بر ضرورت تبیین و تشریح ایثار و دلاورمردی های این گونه افراد برای نسل جوان تاکید کرد و افزود: شهید نواب صفوی در شرایط خفقان طاغوت به همراه یاران خود فریاد کشید و زمینه رشد حکومت اسلامی را فراهم کرد.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین با اشاره به طرح ممنوعیت حجاب در مدارس کشور آذربایجان، این اقدام را محکوم کرد و گفت: این دستور در کشور اسلامی آذربایجان جای تعجب است و دولتمردان این کشور بدانند به جایی نخواهند رسید.

کسانی که به ملت خود ستم می کنند، یا خودکشی کرده یا فرار می کنند

وی در بخش پایانی سخنان خود، با اشاره به 26 دی سالروز فرار شاه خائن از کشور تاکید کرد: درپی فرار شاه خائن مردم شور و شوقی بسیار خاصی داشتند و باید توجه داشت چنین سرنوشتی در انتظار ستم کاران است و کسانی که به ملت خود ستم می کنند، یا خودکشی کرده یا فرار می کنند.

امام جمعه قم همچنین با اشاره به سالروز شهادت عمار یاسر از صحابه بزرگ رسول الله (ص)، از وی به عنوان چهره شاخص بصیرت یاد کرد و اظهار داشت: همانگونه که بارها مقام معظم رهبری به این نکته اشاره کردند عمار یاسر چهره شاخص و برجسته بصیرت است./924/پ201/ص
ارسال نظرات