۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۹۵۷۴۱
بعد از انفجار در کلیسایی در اسکندریه؛

اعتراض مسلمانان مصر به حذف نمادهای دینی

خبرگزاری رسا ـ بعد از انفجار در کلیسایی در اسکندریه مصر؛ اندیشمندان اسلامی نسبت به تلاش برای حذف مظاهر اسلامی در این کشور هشدار دادند.
مصر
به گزارش خبرگزاری رسا در پی انفجاری تروریستی در کلیسایی در اسکندریه مصر که به کشته و مجروح شدن شماری از مسیحیان این کشور منجر شد، اندیشمندان مسلمان نسبت به تدابیری که منجر به حذف مظاهر اسلامی در این کشور می شود، هشدار دادند.

این هشدارها بعد از آن آغاز شد که یکی از مسئولان استانی در شمال قاهره، حفظ قرآن در منازل را بدون داشتن مجوز رسمی ممنوع کرد.

وی هرگونه حفظ قرآن بدون اجازه اداره اوقاف مصر و یا عضو بودن حافظ در یکی از گروه های رسمی اجتماعی،به دلیل آنچه که وی آن را ترس از گسترش افکار خطرناکی که به کودکان و جوانان ضربه می زند، ممنوع کرده است.

به گفته اندیشمندان و فعالین مذهبی، تلاش های ضد دینی بعد از حادثه اسکندریه در این کشور گسترش یافته و سکوت حکومت نیز نسبت به محاصره نمادهای دینی، به این امر کمک کرده است.

این فعالیت ها در حالی صورت می گیرد که بر اساس قانون اساسی مصر شریعت اسلامی منبع اصلی برای قانون گذاری در این کشور است،  ولی علی رغم آن، هم اکنون تلاش هایی برای حذف احادیث، معارف قرآنی و گوشه هایی از تاریخ اسلام خصوصا غزوات و جهادهای عصر پیامبر گرامی اسلام از دوره های تعلیمی و آموزشی در این کشور در جریان است.
 
این در حالی است که عموم علمای شیعه و سنی این انفجار را محکوم کرده و عاملین آن را افراطیانی دانسته اند که در مسیر خدمت به منافع غرب و رژیم صهیونیستی حرکت می کنند./914/گ
ارسال نظرات