۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۹۵۷۷۹

عناوین چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری هفتمین سوگواره‌ خورشید در مراغه و انتشار فواخوان مقاله پژوهشی در حوزه فرهنگ و هنر از مهم‌ترین اخبار کوتاه از آذربایجان شرقی است.
خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، «سعادت صحیفه سی» عنوان برنامه ای است که هر روز هفته به زبان آذری از شبکه استانی صدا پخش می شود

برنامه «‌سعادت صحیفه سی» هر روز به مدت 5 دقیقه و در ساعت 20:50 با کارشناسی حجه الاسلام منیب راد به شرح و توضیح اجمالی دعاهای صحیفه سجادیه می پردازد.

کتاب صحیفه سجادیه که مشتمل بر ادعیه بلند و عرفانی امام سجاد(ع) است، شامل نکات ظریف عرفانی و معرفتی نیز می باشد که در بین عموم مردم غریب و ناشناخته است و رسانه رادیو به عنوان رسانه ای فراگیر با درک نیاز جامعه نسبت به رفع این نیاز اقدام کرده است.

تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان شرقی

معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی، بر حمایت از توسعه، جهت گیری و روند رو به رشد فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان تاکید کرد.

پرویر آژیده با اعلام آمادگی و تاکید بر حمایت و تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: جهت گیری و روند رو به رشد فعالبت های کانون های فرهنگی هنری مساجد، متعالی و توسعه کمی و کیفی این مراکز امید بخش است.

وی با بیان اینکه فعالیت های ارزشمند و چند جانبه این کانون ها مرکز ثقل برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، تاکید کرد: فلسفه ایجاد و راه اندازی کانون های فرهنگی هنری مساجد غنابخشی فعالیت های فرهنگی، هنری و دینی در مساجد و جامعه و نیز تربیت نیروهای ولایی، مسجدی، متعهد و متخصص است که امید می رود با اهتمام بیشتر به این مراکز بتوانیم به تمام ابعاد این اهداف متعالی برسیم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر زمینه های مناسب و مطلوبی برای گسترش فعالیتهای کانونهای فرهنگی هنری مساجد فراهم شده و ضرورت راه اندازی چنین کانون هایی برای جذب و تربیت نیروهای باانگیزه به خصوص نیروهای فرهنگی متعهد بیش از پیش احساس می شود.

معاون سیاسی وامنیتی استانداری ابراز امیدواری کرد تا با اختصاص اعتبارات سفر ریاست جمهوری زمینه مناسبی برای حل مشکلات و موانع عرصه فرهنگ و کانونهای فرهنگی و هنری مساجد ایجاد شود.

جلسه ماهانه روحانیون مستقر شهرستان مرند برگزار شد

حجت الاسلام حسینی خورنژاد، مسؤول اداره تبلیغات اسلامی مرند با اشاره به اهمیت فعالیت های فرهنگی و تبلیغی گفت: تلاش گسترده دشمنان اسلام روزبه روز بیشتر شده تا از لحاظ فرهنگی جوانان ما را از مسیر اسلام ناب محمدی منحرف سازند، اما با
وجود فرهنگ غنی اسلام هیچگاه توطئه به ثمر نخواهد نشست.

وی افزود: روحانیان مستقر باید با برقراری ارتباط چهره به چهره،برگزاری محافل قرآنی و مذهبی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و رفع شبهات را در اولویت کاری محل استقرار خود قرار دهند.

گفتنی است در پایان این جلسه هریک از روحانیان مستقر مسائل و مشکلات حوزه فعالیت خود را مطرح و مورد بحث و بررسی قرار دادند.

فراخوان مقالات فرهنگی هنری در تبریز

حوزه هنری تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی باعنایت به اهمیت پژوهش در فرهنگ و با هدف بستر سازی برای تولید آثار هنری متکی بر تحقیق و پژوهش و در راستای سیاست‌های فرهنگی، هنری و پژوهشی خود فراخوان مقاله داد.

در این فراخوان با اشاره به جایگاه رفیع تحقیق و پژوهش و لزوم توجه بیش از پیش به تحقیقات فرهنگی هنری از عموم محققین ، نویسندگان، پژوهشگران و هنرمندان خواسته شده است تا مقالات تالیفی ، تدوینی و منتشر شده خود را در اسرع وقت تحویل واحد روابط عمومی حوزه هنری تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی دهند.‏

براساس این گزارش در بخش هایی از این فراخوان آمده است: به دنبال تغییر مدیریت حوزه هنری تبلیغات اسلامی آذریایجان شرقی و به منظور اعمال سیاستگذاریهای جدید در بخش تحقیق و پژوهش، حوزه هنری استان در صدد تحکیم رابطه بین هنرمندان و محققین بوده و امیدوار است با ایجاد این همکاریها بنیان‌های اندیشه ای و زیر ساختهای فکری لازم برای تولیدات هنری در رشته های مختلف هنری فراهم شود.‏

بر اساس این فراخوان هنرمندان و نویسندگان می‌توانند مقالات خود را در موضوعات مرتبط با فرهنگ و هنر و بویژه هنر دینی به صورت مکتوب و یا به صورت فایل رایانه ای به آدرس تبریز ، خیابان امام ، چهار راه شریعتی ، طبقه فوقانی سینما قدس یا‏‎ ‎به آدرس اینترنتی ‏admin@artabriz.ir ‎‏ ارسال کنند.‏

در این فراخوان اعلام شده به مقالات برتر جوایز نفیسی از سوی حوزه هنری اهدا خواهد شد و مقالات در سایت نشریات حوزه هنری در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت./935/د102/س
ارسال نظرات