۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۹۵۷۸۰
معاون استاندار مازندران:

نقش آفرینی روحانیت در طول تاریخ سبب اعتلای پرچم توحید شده است

خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران گفت: نقش روحانیت در طول تاریخ دفاع از حقوق مردم، پایداری و مقاومت در مقابل زورگویان و اعتلای پرچم توحید بوده است.
معاون سياسي و امنيتي استانداري مازندران به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، هادی ابراهیمی، معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران روز گذشته در مراسم بزرگداشت مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد ایازی در بهشهر گفت: منتقل کنندگان فرهنگ و معنویت جامعه، علما و روحانیانی هستند که با عبور از سختی‌ها و مبارزه با نفس به مقام علمداری صیانت از ارزش‌های اسلامی رسیدند.‌

ابراهمی تصریح کرد: زمان حاکمیت استبداد در کشور که مصادف با عدم حضور روحانیت در مصادر اجرایی بود آنان نقش غیر قابل انکاری در عرصه‌های فرهنگی و دینی داشتند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با بیان این که اقبال مردم به روحانیت پس از پیروزی انقلاب نیز در طول تاریخ بی‌سابقه بود، گفت: اعتمادی که مردم به روحانیت داشتند آنها را به رهبران جریان فکری تبدیل کرده بود.

وی با بیان این که روحانیت در طول تاریخ همواره پرچم دار مبارزه علیه استبداد و استعمار بوده است، خاطرنشان کرد: حضور روحانیت در برهه های مختلف همواره تعیین کننده بوده است.

ابراهیمی در ادامه سخنان خود به تبیین شخصیت حجت‌الاسلام و المسلمین ایازی پرداخت و افزود: مرحوم ایازی با نگاه هوشمندانه در برنامه‌ریزی‌های فکری و دینی، روشنگری‌های سیاسی، سخنرانی‌های مذهبی و وضع و خطابه، عنصری کارآمد و تاثیرگذار بود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با تاکید بر این که مرحوم ایازی با پرهیز از هرگونه مسامحه در بازسازی و تقویت شبکه اجتماعی روحانیت نقش عمده داشت، اضافه کرد: این روحانی والا مقام حضور پررنگی در مبارزه با روشنفکری غیر دینی و جنگ نرم در حوزه‌های علمیه داشت./950/پ202/الف
ارسال نظرات