۲۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۹۶۰۴۰

ساختمان 80 مدرسه علمیه خواهران تا مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری رسا ـ معاون اداری مالی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: ساختمان 80 مدرسه علمیه خواهران تا فرا رسیدن مهرماه به بهره‌برداری خواهد رسید.
ساختمان 80 مدرسه علمیه خواهران تا مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش خبرگزاری رسا، اصغر عبداللهی، معاون اداری مالی حوزه‌های علمیه خواهران روز چهارشنبه با اشاره به وضعیت پروژه ‌های در دست اجرا از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: در حال حاضر 430 هزار مترمربع پروژه در دست احداث قرار دارد.

وی با بیان اینکه 56 پروژه با پیشرفت قابل ملاحظه‌ای همراه بوده‌اند و 36 مورد از آنها افتتاح شده‌اند، افزود: تا فرارسیدن مهرماه و آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه 80 پروژه جدید به بهره‌برداری خواهند رسید.

معاون اداری مالی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه بسیاری از مدارس علمیه خواهران در ساختمان‌های غیراستاندارد استقرار یافته‌اند و ساختمان مناسبی ندارند، خاطرنشان ساخت: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران طی سال‌های اخیر با احداث فضای آموزشی وضعیت برخی از این ساختمان‌ها را اصلاح کرده است و در آینده نیز با تلاشی بیش از پیش در این راه گام برمی‌دارد.

وی با بیان اینکه مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران در زمینه ظرفیت پذیرش سال آینده مدارس علمیه خواهران به بهره‌برداری از این پروژه‌ها تا مهرماه توجه داشته باشند، خاطرنشان ساخت: همان گونه که مقام معظم رهبری در دیدار نخبگان در شهر قم فرمودند در حال حاضر کمیت طلاب پاسخگوی نیاز جامعه نیست.

عبداللهی با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب در خصوص عدم کارآیی مناسب اعلام مستقیم در جذب افراد به حوزه اضافه کرد: در این زمینه باید از شیوه‌های نوین استفاده کرد و متناسب با نیاز جامعه فعالیت کرد.

وی با اشاره به وجود حدود 14 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز، سه میلیون و 940 هزار دانشجو، 36 میلیون و 700 هزار زن و 14 میلیون زن و دختر در سن 14 تا 25 سال ادامه داد: تمام این افراد برای رفع نیاز دینی خود به مبلغ نیاز دارند.

معاون اداری‌مالی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کارایی مسجد دارای بانوی مبلغه را بسیار بیشتر از مسجدی که تنها دارای امام جماعت است،‌ دانست و افزود: میزان لطافت، موفقیت، کیفیت فعالیت، جذب و کارآیی، انطباق با استاندارد مسجد در فعالیت مبلغه بسیار بیشتر از یک مرد است.

وی با اشاره به شیوه‌های مختلف جذب طلاب در حوزه‌های علمیه خواهران یکی از این شیوه‌ها را رابطه چهره به چهره برشمرد و گفت: هر طلبه مشغول به تحصیل در حوزه می‌تواند یک نفر را برای تحصیل در حوزه جذب کند.

عبداللهی بهترین جامعه هدف برای جذب متقاضی را دانش‌آموزان زیر پوشش آموزش و پرورش دانست و افزود: باید ادبیات متناسب با هدایت تحصیلی از سوی مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران برای مشاوران تحصیلی آموزش و پرورش تشریح شود.

وی با اشاره به اینکه نظام سلطه برای حفظ سلطه خود بر جهان در پی بسط رشته‌های علوم انسانی به شیوه خود است، تصریح کرد: برای مقابله با استکبار بهترین رشته، رشته حاکم بر حوزه‌های علمیه است.

معاون اداری مالی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تعامل با اولیای دانش‌آموزان را یکی از راه‌های جلب اطمینان آنان به منظور حضور جوانان در حوزه‌های علمیه خواهران دانست و گفت: جوانان بر اساس یک رویکرد احساسی به دنبال رشته‌های مهندسی و پزشکی هستند اما اگر به اولیای این جوانان اطمینان داده شود که با تحصیل در حوزه مدرک رسمی به آنها اعطا می‌شود و با توجه به فضای جامعه، فضای مناسبی در حوزه‌های علمیه ایجاد شده است، به ویژه در شهرهای کوچک می‌توان به خوبی جوانان را جذب کرد. /901/د102/ص
ارسال نظرات